Chat med oss Åpnes i nytt vindu Kundeservice Bedrift Ris og ros

Til deg som er regnskapsfører

Vi ønsker å bidra til at du som regnskapsfører får en effektiv og enkel hverdag. Her har vi samlet informasjon som vil være nyttig for deg med kunder i Nordea.

Praktisk informasjon

Vi tilbyr to løsninger som kan tilpasses deg og dine klienter; Corporate NetbankÅpnes i nytt vindu og Nettbank BedriftÅpnes i nytt vindu.  

  • Har du flere klienter i Nordea og ønsker egen administrert nettbank, anbefaler vi Corporate Netbank. Med denne løsningen får du bedre oversikt over alle klienter med konto i Nordea og kan som administrator selv legge inn nye brukere og bestille relevante banktjenester. 
  • Har din klient egen Nettbank Bedrift som du skal ha tilgang til, kan du meldes inn som bruker i din kundes nettbank, da behøver du ingen egen løsning. 

 

 

Corporate Netbank

Få full kontroll over bedriftens banktjenester, oversikt over kontantstrømmer og likviditet og mulighet for manuell behandling av XML-filer

Les om Corporate Netbank

Automatisering og bankintegrasjon

Vi tilbyr effektiv håndtering av inn- og utbetalinger gjennom integrerte regnskaps- og ERP systemer

Les om bankintegrasjon

Motta betaling med faktura

Vi har øsningene som hjelper deg å effektivisere faktureringen, slik at du kan motta innbetalinger raskere og ha full kontroll på hvem som har betalt hva og når

Les om å motta betaling med faktura

Bankavstemming

Hold regnskap og bankdata oppdatert med automatisk bank-avstemming. Du får full kontroll med føringene i regnskapet - uten å kaste bort dyrebar tid

Les om bankavstemming

Ofte stilte spørsmål

Når går betalingen?

Det er fem oppgjør per dag for betalingstjenester innland, både via nettbank og andre elektroniske kanaler. Siste frist for at betalingen skal gå samme dag er 14:00. Du finner alle avregningstidene her Åpnes i nytt vindu

Hva er forskjellen på Corporate Netbank og Nettbank Bedrift?

Les om forskjellene på Corporate Netbank og Nettbank bedrift herÅpnes i nytt vindu

Hvordan kan jeg få tilgang til ny klient i deres nettbank?

Har din klient Corporate Netbank kan administrator i avtalen selv gi fullmakt og tilgangene du trenger for å utføre ditt daglige arbeid. Les vår kundeveiledning herÅpnes i nytt vindu

Bruker din kunde Nettbank Bedrift kan innmelding av ny bruker og tilganger i nettbanken bestilles med skjema «Innmelding av ny bruker» som du finner herÅpnes i nytt vindu

Ny bruker må i tillegg innom en filial og legitimere seg med pass for å få tilgang til norske konti. Alternativt kan rett kopi av pass sendes til kundekontakt eller via sikker mail ved å ta kontakt med Kundeservice bedrift.

Hvor finner jeg transaksjonsdetaljer?

Transaksjonsdetaljer er tilgjengelig i transaksjonslisten eller i arkivsøk i nettbanken. Ved å benytte tjenesten arkivsøk kan man hente ut bilag og få opplysninger om innbetalinger. 

Hvor finner jeg kontoutskrifter?

I Nettbank Bedrift finner du kontoutskrifter og bilag i Nettpost. Bilagene kan også hentes i Arkivsøk. Fyll inn fra og til dato. (max 14 dagers intervall) og debet eller kreditkonto. Velg kreditkonto for beløp som er mottatt på kontoen og debetkonto for å søke mot avsender kontonummer. 

I Corporate Netbank kan kontoutskrift hentes ut som fil under filoverføring. Administrator i nettbanken kan legge til tjenesten hvis ikke den er aktiv fra tidligere.

Hvor finner jeg betalinger sendt via fil?

Betalinger sendt via fil kan søkes opp under søk etter betalinger i Corporate Netbank. Dette gjelder både manuelle betalinger og filbetalinger.  

Hvor henvender jeg meg hvis jeg har spørsmål til Corporate Netbank og filtjenester?

Hvis du ønsker kontakt med oss angående Corporate Netbank og filtjenester kan du ringe på 232 06002, valg 3.

Mer informasjon eller rådgivning

Har du spørsmål du ikke finne svar på er eller trenger rådgivning, kan du få hjelp ved å sende oss en henvendelse

Bli kontaktet av Cash Management

Spør Nova hele døgnet, alle dager

Kontakt oss

Ring oss mandag-fredag 08.00-17.00.
Sperring av bedriftskort: Ring oss hele døgnet, alle dager