Chat med oss eller spør Nova Kundeservice Bedrift

De mest stilte spørsmål om konto

Spørsmål og svar om konto og betalingstjenester

Hvordan kan jeg opprette ny konto?

Opprettelse av skattetrekkskonto, driftskonto og kapitalkonto, kan gjøres herÅpnes i nytt vindu. For opprettelse av annen type konto, ta kontakt med oss på telefon 232 06002, valg 2 eller chatÅpnes i nytt vindu.

Hvorfor står det disponibelt 0,- på skattetrekkskontoen min?

Det vil alltid stå disponibelt 0,- på skattetrekkskontoen, dette indikerer at den er låst mot kemneren. Du vil kunne betale til kemneren selv om det står 0,- i disponibelt.

Hvordan oppretter jeg VPS-konto for bedriften?

For opprettelse av VPS-konto kan signaturberettiget ta kontakt med oss på telefon eller chatÅpnes i nytt vindu. Har bedriften nettbank og ikke VPS-konto, aktiveres kontoen automatisk ved å aktivere aksjehandel i nettbanken. Det kan du gjøre herÅpnes i nytt vindu

Hvordan får jeg frigitt beløp tilgode på skattetrekkskonto?

Dersom du har satt av for mye på skattetrekkskontoen og ønsker pengene overført til annen konto, trenger vi en erklæring på frigivelse fra kemneren. Start en sikker chatÅpnes i nytt vindu for å sende inn.

Må bedriften ha skattetrekkskonto?

Bedrifter med fulltidsansatte må ha skattetrekkskonto og tjenestepensjon for de ansatte. Skattetrekkskonto kan bestilles her.

Hvor i nettbanken finner jeg bilag og kontoutskrifter?

Kontoutskrifter og bilag finner du i Nettpost. Bilagene kan også hentes i Arkivsøk. Fyll inn fra og til dato. (max 14 dagers intervall) og debet eller kreditkonto. Velg kreditkonto for beløp som er mottatt på kontoen og debetkonto for å søke mot avsender kontonummer.

Spør Nova hele døgnet, alle dager

Kontakt oss

Ring oss man-tors 08.00-19:00 og til 17:00 på fredager
Sperring av bedriftskort: Ring oss hele døgnet, alle dager