Chat med oss Åpnes i nytt vindu Kundeservice Bedrift Ris og ros

De mest stilte spørsmål om konto

Spørsmål og svar om konto

Hvordan kan jeg opprette ny konto?

Opprettelse av skattetrekkskonto, driftskonto og kapitalkonto, kan gjøres herÅpnes i nytt vindu. For opprettelse av annen type konto, ta kontakt med oss på telefon 232 06002, valg 2 eller chat.

Hvorfor står det disponibelt 0,- på skattetrekkskontoen min?

Det vil alltid stå disponibelt 0,- på skattetrekkskontoen, dette indikerer at den er låst mot kemneren. Du vil kunne betale til kemneren selv om det står 0,- i disponibelt.

Hvordan oppretter jeg VPS-konto for bedriften?

For opprettelse av VPS-konto kan signaturberettiget ta kontakt med oss på telefon eller chat. Har bedriften nettbank og ikke VPS-konto, aktiveres kontoen automatisk ved å aktivere aksjehandel i nettbanken. Det kan du gjøre herÅpnes i nytt vindu

Hvordan får jeg frigitt beløp tilgode på skattetrekkskonto?

Dersom du har satt av for mye på skattetrekkskontoen og ønsker pengene overført til annen konto, trenger vi en erklæring på frigivelse fra kemneren. Start en sikker chat for å sende inn.

Må bedriften ha skattetrekkskonto?

Bedrifter med fulltidsansatte må ha skattetrekkskonto og tjenestepensjon for de ansatte. Skattetrekkskonto kan bestilles herÅpnes i nytt vindu.

Hvor finner jeg kontoutskrifter?

Kontoutskrifter finnes i Nettpost i Nettbank Bedrift og kan hentes som fil Kontoutskrifter NO i Corporate Netbank. Hvis ingen av nevnte tjenester er opprettet i aktiv nettbankløsning, sendes utskrifter postalt. Hvis det ikke har vært bevegelse på konto i en gitt periode, vil ikke utskrift genereres. Til regnskap fremgår dette av utskriftsnumrene øverst på kontoutskriftene. 

Driftskonto: Standard frekvens er månedlig utsendelse. 

Skattetrekkskonto: Standard frekvens er månedlig utsendelse.

Kapitalkonto: Standard frekvens er kvartalsvis utsendelse.

For kopibestilling av utskrifter kan signaturberettiget kontakte oss på telefon 232 06002 eller chat (man-fre 08-17). Det koster kr 100,- per kopibestilling.  

Hvor i nettbanken finner jeg bilag?

Bilag finner du i Nettpost. Bilagene kan også hentes i Arkivsøk. Fyll inn fra og til dato. (max 14 dagers intervall) og debet eller kreditkonto. Velg kreditkonto for beløp som er mottatt på kontoen og debetkonto for å søke mot avsenders kontonummer.

Hvordan kan jeg avslutte konto?

Avslutning av konto kan gjøres herÅpnes i nytt vindu. Dette gjelder driftskontoer, skattetrekkskontoer, kapitalkontoer, depositumskontoer, valutakontoer og klientkontoer. 

Gi oss din tilbakemelding

Din tilbakemelding gis anonymt.

Spør Nova hele døgnet, alle dager

Kontakt oss

Ring oss mandag-fredag 08.00-17.00.
Sperring av bedriftskort: Ring oss hele døgnet, alle dager