Om du aldri har forsøkt å selge inn en idé til en fremmed, bør du begynne med å øve deg. Å være flink til å selge inn forretningsidéen er avgjørende når du skal søke eller spørre om finansiereing. Om du har et godt innsalg og god selvtillit hjelper dette deg å overbevise andre om at idéen din er god. Lær deg hvordan du utfører en «elevator pitch», et ni trinnsinnsalg og hvordan du lager den perfekte innsalgsplanen.
Hvordan lage en effektiv «elevator pitch»
Si at du nettopp har startet ditt eget selskap og plutselig snubler borti en du kan dra nytte av. Hvordan skal du forklare hva selskapet ditt kan tilby? Selv når du aktivt leter etter investorer kan det å kunne selge inn selskapet ditt på 30 sekunder være verdifullt.
Prøv denne metoden for å perfeksjonere din 30 sekunders «elevator pitch»:

Eksempel:
"Hei, mitt navn er Navn Navnesen. Visste du at halvparten av nye selskaper legges ned innen fem år? Se for deg at vi kunne hjulpet flere gründerer med å bli suksessrike firmaer. Det er det vårt firma Oppstartsproffen gjør, ved å tilby opplæring og mentorvirksomhet til unge entreprenører. Vi har laget et unikt program som kombinerer én-til-én-møter med digitale ressurser som hjelper gründere med å sette idéen sin ut i live, basert på vår ekspertise og vårt nettverk. Her har du kortet mitt, vær så snill å ta kontakt om du trenger profesjonell coaching."