Ta bedriften til neste nivå

Ønsker du å utvide firmaet ditt?

Det krever innsats og vilje for å få det til å skje.

Etter at du endelig har fått startet din egen bedrift og har begynt å levere varer eller tjenester, kan det være vanskelig å løfte blikket fra de daglige oppgavene og se fremover. Det kan være vanskelig å se for seg at du kanskje skal utvide bedriften din på sikt, men veldig mange kommer før eller siden i en situasjon der de bør vurdere om de skal utvikle firmaet videre. Kanskje man bør vurderer å ekspandere. Det som fikk deg dit du er nå er sannsynligvis ikke det samme som kreves for å ta bedriften til neste nivå.

Det er flere ulike måter å få firmaet ditt til å vokse på. En naturlig ting som skjer for bedrifter i vekst er at de vil ansette nye personer i selskapet. For når timeplanen din er fylt opp, kunder banker på døren og du blir nødt til å si fra deg salg – da er det på tide å vurdere å ansette noen.

En annen måte å vokse på er å nå ut til et bredere publikum. Her vil markedsføring spille en viktig rolle i jakten på suksess. Vellykket markedsføring er avhengig av din evne til å treffe de rette kundesegmentene, med det rette budskapet, til riktig tid og sted. Samtidig som du ønsker å nå ut til nye kunder er det viktig å sørge for at de eksisterende kundene er fornøyde og at bedriften er konkurransedyktig. Det kan være kostbart for et nyoppstartet selskap å benytte seg av et reklamebyrå, derfor har vi fokusert på hvordan du selv kan gjøre markedsføring for bedriften din. Vi gir deg råd om hvilke markedsføringsmedier du bør bruke, hvordan du legger opp en markedsføringsplan og utfører en markedsføringsstrategi. Tidligere har du laget en SWOT-analyse og en forretningsplan - nå skal vi bruke disse for å sette opp noen klare mål for markedsføringsplanen din.

Kom deg ut, og fortell verden hvorfor du er så bra!!

Min markedsføringsplan

God planlegging er nøkkelen til suksess for din bedrift. For å hjelpe deg med å gi markedsføringen din best mulig utgangspunkt, gir vi deg en inspirerende mal for markedsføringsplanen din. Planen består av følgende elementer: 

  • Selskap
    Beskriv hva selskapet ditt bringer til markedet basert på din SWOT-analyse og forretningsplan.
  • Produkt
    Beskriv produktet ditt eller tjenesten din, inkluder alle de viktigste detaljene.
  • Visjon
    Hva håper du å få ut av markedsføringskampanjen(e)?
  • Målgruppe
    Beskriv hvem kundene dine er (både eksisterende kunder og potensielt kommende kunder).
  • Strategi
    Hvilken posisjon vil du innta for å utvide markedsandelen din og trekke til deg nye kunder?
  • Taktikk
    Hvordan skal du nå målet?
  • Implementering
    Beskriv hvilke markedsføringskanaler du skal bruke for å få ut kommunikasjonen.

Har du spørsmål om det å starte egen bedrift?

Chat med oss Åpnes i nytt vindu

Kontakt oss

Spør chatbotten Nova hele døgnet, alle dager