OCR er en innkrevingstjeneste for alle typer fakturainnbetalinger. ​Betalingsmottaker sender giro/faktura hvor kundeidentifikasjon (KID) er påført. Returinformasjon om innbetalingene oppdateres med fil enten via våre nettbanker eller fra Mastercard Payment Services. 

Utfylt og signert skjema returneres av signaturberettiget i Bedriftens dokumenter herÅpnes i nytt vindu

Bedriftens fordeler med å fakturere med KID (OCR)

  • Hurtig oppdatering av kundereskontro. Returdata kommer til banken hver dag og disse kan hentes ut etter eget ønske
  • Arbeidsbesparende, slipper manuell registrering av innbetalingene
  • Tilgjengelig i de fleste regnskapsprogrammer

Obs! Godta Markedsføring-informasjonskapsler for å vise denne typen innhold fra Nordea

For alle typer regninger og bedrifter

For å nyttegjøre seg funksjonalitetene til OCR-tjenesten, må økonomisystemet tilpasses slik at reskontro oppdateres automatisk. De aller fleste regnskapsprogrammer er tilrettelagt for dette. 

OCR egner seg for alle betalingsmottakere uansett størrelse og kundestruktur men bedriften bør ha mer enn 50 fakturaer per måned. 

OCR benyttes både ved fakturering av faste og tilfeldige regninger.

Priser for OCR

Se vår prisliste for bedriftskunder herÅpnes i nytt vindu

Spør Nova hele døgnet, alle dager

Kontakt oss

Kontakt oss mandag-fredag 08.00-17.00.
Sperring av bedriftskort: Hele døgnet, alle dager