Bli kunde - Elev-, ungdoms- og studentbedrift

Når bedriften er formelt etablert, trenger den en Bedriftskonto til daglig drift. Her kan dere lese om hvordan dere skal gå fram.

Har dere spørsmål om utfyllingen kan dere ringe Kunderservice Bedrift - de kan veilede dere i prosessen.

Slik går dere frem

  1. Ungdomsbedriften fyller ut:
    -    søknadsskjema for kontoåpning (pdf, 383 KB)Åpnes i nytt vindu
    -    kunderegistreringsskjema (docx, 220 KB)Åpnes i nytt vindu
  2. Ved spørsmål om utfylling ringer dere 232 06002 – de kan svare på alle spørsmål dere måtte ha om utfylling av skjemaene.
  3.  Dersom det ikke er avtalt noe annet i vedtekter eller på utskrift fra enhetsregisteret fra Brønnøysund er det alle bedriftseierne/deltakerne som sammen kan gjøre bindende avtaler på vegne av bedriften (signaturrett). Således må alle deltakere signere papirene.
  4. Husk å få med følgende dokumentasjon:
    -    Kundeprofilskjema
    -    Søknadsskjema om konto
    -    Utskrift fra enhetsregisteret (Brønnøysund)
    -    Vedtektene til selskapet

  5. All dokumentasjon sendes til:
    Nordea Bank AB (publ), filial i Norge
    Att: Corporate Support Direct
    Postboks 1166
    0107 Oslo
  6. Ungdomsbedriften ringer 232 06002 for å avtale når og hvor det passer å legitimere seg. Alle som har signert papirene på vegne av ungdomsbedriften må legitimere seg.
  7. Ungdommene legitimerer seg i filial. Da må alle som skal legitimere seg ha med gyldig legitimasjon. Når dere har legitimert dere vil vi i Nordea opprette kontoen og sende dere informasjon (per post) om at denne er åpnet. Da er kontoen klar til bruk, og dere får informasjon om hvordan dere kan bestille nettbank.

Kontakt oss

Du kan velge mellom åpen eller sikker chat. Har du generelle spørsmål som ikke krever identifisering kan du starte en chat med Nova, vår chat robot. (Krever ingen innlogging.)

Chat med oss

Kontakt oss