Chat med oss eller spør Nova Kundeservice Bedrift

De mest stilte spørsmål om Nettbank Bedrift

Spørsmål og svar for bedriftskunder om Nettbank Bedrift

Hvordan kan jeg legge til flere / fjerne brukere i nettbanken?

Bedriften kan tildele tilganger i nettbanken, med brukerfullmakten for ny nettbankbruker som finnes herÅpnes i nytt vindu.

For å fjerne tilganger, gjøres det her

Når går betalinger som er lagt inn i nettbanken?

Siste frist for at betalingen skal gå samme dag er 14:00. Du finner alle avregningstidene herÅpnes i nytt vindu.

Hvor finner jeg IBAN og SWIFT?

IBAN finner du på kontodetaljer i Nettbank Bedrift eller herÅpnes i nytt vindu. Nordeas norske SWIFT adresse er: NDEANOKK.

Hvor i nettbanken finner jeg bilag og kontoutskrifter?

Kontoutskrifter og bilag finner du i Nettpost. Bilagene kan også hentes i Arkivsøk. Utskrifter som tidligere har vært åpnet, vil du finne igjen i fanene Arkiv eller søk. 

Hvordan logger man inn i nettbanken?

Innlogging kan gjøres via sikkerhetskortet som ble tilsendt ved opprettelse av tilgangen og privat BankID / BankID på mobil. Valgene for dette ser du over feltet for fødselsnummer, ved innlogging.

Hvordan kan jeg legge til nye tjenester i nettbanken?

For å legge til tilleggstjenester i nettbanken, finner du skjemaer herÅpnes i nytt vindu.

Betaling utland kan du legge til her.

Hva gjør jeg når jeg ikke får logget på?

Får du feilmelding når du forsøker å logge på, kan det tyde på at det er en sperre på tilgangen din. Hvis du ikke får logget på og du ikke får feilmelding, vil det som regel hjelpe å slette midlertidige internettfiler (cookies) i nettleseren din. Hvis du tar kontakt med oss på telefon 232 06002 eller sikker chatÅpnes i nytt vindu, så kan vi se på problemene du opplever.

Hvordan setter jeg opp AvtaleGiro og eFaktura?

Valgene for disse tjenestene finner du inne i nettbanken. AvtaleGiro kan du aktivere etter å ha betalt til en tilbyder. Velg da "Aktiver AvtaleGiro". eFaktura kan du legge til med eFaktura-referanse fra tilbyderen. Denne skal stå på fakturaen.

Betalingen krever «ytterligere godkjenning», hva gjør jeg?

Enkelte betalinger krever av sikkerhetshensyn en ekstra bekreftelse på SMS. Dette krever at du har registrert mobilnummeret ditt i Nettbanken. 

Slik registrerer du mobilnummeret ditt i Nettbanken:

1. Logg inn og gå til «Innstillinger», velg «Mobilinnstillinger» i venstre meny.

2. Registrer ditt mobilnummer

3. Da får du tilsendt en SMS som du besvarer med en engangskode fra sikkerhetskortet utstedt fra Nordea

4. Fullfør betalingen i Nettbanken ved å oppdatere siden eller ved å gå til «Betaling innland», «Ubekreftede betalinger». 

Hvor finner jeg Bedriftens dokumenter?

I Bedriftens dokumenter finner du avtaler som er sendt til deg for signering eller gjennomlesning. "Customer number" benyttes bedriftens organisasjonsnummer. Innlogging kan gjøres herfra.Åpnes i nytt vindu 

Hvordan aktiverer jeg Mobilbank Bedrift?

Alle som har tilgang til Nettbank Bedrift, kan også benytte Mobilbank Bedrift. For å logge inn i appen benyttes din private BankID på mobil. Hvis ikke du har BankID på mobil fra tidligere, oppretter du det i din private nettbank med mobilen og BankID-brikken din. Du finner appen for Mobilbank Bedrift herÅpnes i nytt vindu.

Spør Nova hele døgnet, alle dager

Kontakt oss

Ring oss man-fre 08.00-17:00.
Sperring av bedriftskort: Ring oss hele døgnet, alle dager