Chat med oss eller spør Nova Kundeservice Bedrift

De mest stilte spørsmål om kort

Spørsmål og svar for bedriftskunder om kort

Hvordan bestiller jeg Nordea Bedriftskort til konto?

Eksisterende kortholder kan re-bestille debetkort ved å ringe oss på 232 06002 eller starte en sikker chatÅpnes i nytt vindu (man-fre 08-17). 

For ny kortholder finnes søkandsskjema for Bedriftskort med Visa herÅpnes i nytt vindu

Hvordan kan jeg sperre kortet mitt?

For sperring av kort kan du starte en sikker chatÅpnes i nytt vindu (man-fre 08-17) eller ringe oss på 232 06002. Vi hjelper deg da også med re-bestilling av nytt kort. Utover åpningstiden kan Kundeservice Privat sperre kortet ditt på chatÅpnes i nytt vindu og telefon 232 06001.

Gjelder det sperring av kredittkortet First Card ring 22658316

Hvor finner jeg PIN-koden til kortet mitt?

Det genereres samme PIN-kode til alle dine debetkort i Nordea. Dette gjelder også debetkort du har i en bedrift.

Hvis du har et kort til en privatkonto i Nordea kan du nå finne PIN-koden til alle kortene dine i Nettbank PrivatÅpnes i nytt vindu eller i den private Mobilbank-appen. 

Klikk på menyen øverst til venstre og deretter finner du link til "Se kort-PIN" under Verktøy. Velg riktig kort, tast inn utløpsdato og kortets CVV-kode, så får du frem PIN-koden din.

Når får jeg nytt kort?

Har du et kort som snart utløper på dato, vil du få et nytt kort automatisk i posten, du trenger ikke bestille det. Husk å melde adresseendringer til Folkeregisteret, da bedriftskort sendes til folkeregisteret adresse.

Hvordan reklamerer jeg på beløp belastet fra mitt kort?

Dersom du ønsker å søke om erstatning for feil på noe du har kjøpt, svindel eller en konkurs må du fylle ut et kortreklamasjon skjema. Du finner skjemaet her.Åpnes i nytt vindu

Skjemaet scannes inn og sendes til carddispute@nordea.no eller sendes per post til Nordea Bank Abp, Postboks 1166 Sentrum, 0107 Oslo 

Hva er beløpsgrensen på kortet?

De vanlige grensene for bankkort er 10.000 kr i kontantuttak per dag, og 20.000 kr over 4 dager.

I butikk og på nett kan du handle for inntil 100.000 kr over 4 dager.

Hvordan bestiller jeg Nordea First Card?

Eksisterende kortholdere kan re-bestille kort ved å ringe oss på 22658316. Nye kortholdere kan søke om First Card her.Åpnes i nytt vindu 

Jeg har spørsmål om First Card (kredittkort)

For spørsmål om First Card kan du oss på telefon 22658316

Du finner også informasjon her. Åpnes i nytt vindu

Hvordan kan min bedrift tilby kunder betaling med kort?

For å ta betalt med kort i butikk/nettbutikken din, trenger du en innløseravtale med Nordea. Vi samarbeider med BankAxept AS og Nets (Visa og Mastercard kortinnløsning), og kan tilby en helhetlig løsning for din bedrift. Les mer om kortinnløsning her.Åpnes i nytt vindu

Kan jeg bruke Apple Pay og Google Pay som bedriftskunde?

Med Nordea First Card kan du bruke Apple Pay og Google Pay. Etter aktivering kan du raskt og enkelt betale i alle kontaktløse terminaler verden over – i butikker, på nett og i apper. Her finner hjelp til aktivering av Apple PayÅpnes i nytt vindu og Google Pay.Åpnes i nytt vindu

Hvordan kan bedrifter bruke Vipps?

Vipps er perfekt enten du har en større bedrift eller driver innsamling til idrettslaget. Med over to millioner brukere, gir du kundene dine et enkelt alternativ til kort og kontanter, og du får penger rett inn på konto. Kom i gang med VippsÅpnes i nytt vindu.

Spør Nova hele døgnet, alle dager

Kontakt oss

Ring oss man-fre 08.00-17:00.
Sperring av bedriftskort: Ring oss hele døgnet, alle dager