Chat med oss Åpnes i nytt vindu Kundeservice Bedrift Ris og ros

De mest stilte spørsmål om kort

Spørsmål og svar for bedriftskunder om kort

Hvor finner jeg PIN-koden til kortet mitt?

Det genereres samme PIN-kode til alle dine debetkort i Nordea. Dette gjelder også debetkort du har i en bedrift.

Hvis du har et kort til en privatkonto i Nordea kan du nå finne PIN-koden til alle kortene dine i den private Mobilbank-appen. Velg det aktuelle kortet og trykk på PIN-kode øverst på siden.  

Ved bestilling av nytt kort og du har kort fra før, vil det nye kortet få samme PIN-kode som tidligere.

Alternativt kan du ta kontakt med kundeservice på telefon eller chat.

Kredittkort:

Hvis du trenger kopi av koden til kredittkortet kan du kontakte kundeservice på telefon (man-fre 08-17) +47 22658316.

Når får jeg nytt kort?

Har du et kort som snart utløper på dato, vil du få et nytt kort automatisk i posten, du trenger ikke bestille det. Kortet sendes til folkeregistrert adresse.

Det sendes automatisk ut nytt kort til deg ca 6 uker før kortet ditt går ut.

Har du for eksempel utløpsdato 01/21 er kortet ditt gyldig hele januar og du får nytt kort i midten av desember. 

Hvis ikke du har mottatt nytt kort, kan du chatte eller ringe 232 06002, valg 2 (man-fre 08-17).

Hvordan reklamerer jeg på beløp belastet fra mitt kort?

Dersom du ønsker å søke om erstatning for feil på noe du har kjøpt, svindel eller en konkurs må du fylle ut et kortreklamasjon skjema. Du finner skjemaet her.Åpnes i nytt vindu

Skjemaet scannes inn og sendes til carddispute@nordea.no eller sendes per post til Nordea Bank Abp, Postboks 1166 Sentrum, 0107 Oslo 

Hva er beløpsgrensen på kortet?

De vanlige grensene for bankkort er 10.000 kr i kontantuttak per dag, og 20.000 kr over 4 dager.

I butikk og på nett kan du handle for inntil 100.000 kr over 4 dager.

Jeg har spørsmål om First Card (kredittkort)

For spørsmål om First Card kan du oss på telefon 22658316

Du finner også informasjon herÅpnes i nytt vindu.

Hva skjer hvis jeg har tastet gal PIN-Kode?

Hvis gal PIN-kode tastes 3 ganger, vil kortet sperres. Kortet kan åpnes ved at kortholder chatter med oss.

Gi oss din tilbakemelding

Din tilbakemelding gis anonymt.

Spør Nova hele døgnet, alle dager

Kontakt oss

Kontakt oss mandag-fredag 08.00-17.00.
Sperring av bedriftskort: Hele døgnet, alle dager