Det genereres samme PIN-kode til alle dine debetkort i Nordea. Dette gjelder også debetkort du har i en bedrift.
Hvis du har et kort til en privatkonto i Nordea kan du nå finne PIN-koden til alle kortene dine i den private Mobilbank-appen. Velg det aktuelle kortet og trykk på PIN-kode øverst på siden.
Ved bestilling av nytt kort og du har kort fra før, vil det nye kortet få samme PIN-kode som tidligere.
Alternativt kan du ta kontakt med kundeservice på telefon eller chat.
Kredittkort:
Hvis du trenger kopi av koden til kredittkortet kan du kontakte kundeservice på telefon (man-fre 08-17) +47 22658316.
Har du et kort som snart utløper på dato, vil du få et nytt kort automatisk i posten, du trenger ikke bestille det. Kortet sendes til folkeregistrert adresse.
Det sendes automatisk ut nytt kort til deg ca 6 uker før kortet ditt går ut.
Har du for eksempel utløpsdato 01/21 er kortet ditt gyldig hele januar og du får nytt kort i midten av desember.
Hvis ikke du har mottatt nytt kort, kan du chatte eller ringe (+47) 232 06002, valg 2 (man-fre 08-17).
Dersom du ønsker å søke om erstatning for feil på noe du har kjøpt, svindel eller en konkurs må du fylle ut et kortreklamasjon skjema. Du finner skjemaet her.Åpnes i nytt vindu
Skjemaet scannes inn og sendes til carddispute@nordea.no eller sendes per post til Nordea Bank Abp, Postboks 1166 Sentrum, 0107 Oslo