Spørsmål og svar for bedriftskunder om kort
- Hvor finner jeg PIN-koden til kortet mitt?
Det genereres samme PIN-kode til alle dine debetkort i Nordea. Dette gjelder også debetkort du har i en bedrift.
Hvis du har et kort til en privatkonto i Nordea kan du nå finne PIN-koden til alle kortene dine i den private Mobilbank-appen. Velg det aktuelle kortet og trykk på PIN-kode øverst på siden.
Ved bestilling av nytt kort og du har kort fra før, vil det nye kortet få samme PIN-kode som tidligere.
Alternativt kan du ta kontakt med kundeservice på telefon eller chat.
Kredittkort:
Hvis du trenger kopi av koden til kredittkortet kan du kontakte kundeservice på telefon (man-fre 08-17) +47 22658316.
- Når får jeg nytt kort?
Har du et kort som snart utløper på dato, vil du få et nytt kort automatisk i posten, du trenger ikke bestille det. Kortet sendes til folkeregistrert adresse.
Det sendes automatisk ut nytt kort til deg ca 6 uker før kortet ditt går ut.
Har du for eksempel utløpsdato 01/21 er kortet ditt gyldig hele januar og du får nytt kort i midten av desember.
Hvis ikke du har mottatt nytt kort, kan du chatte eller ringe 232 06002, valg 2 (man-fre 08-17).
- Hvordan reklamerer jeg på beløp belastet fra mitt kort?
Dersom du ønsker å søke om erstatning for feil på noe du har kjøpt, svindel eller en konkurs må du fylle ut et kortreklamasjon skjema. Du finner skjemaet her.Åpnes i nytt vindu
Skjemaet scannes inn og sendes til carddispute@nordea.no eller sendes per post til Nordea Bank Abp, Postboks 1166 Sentrum, 0107 Oslo
- Hva er beløpsgrensen på kortet?
De vanlige grensene for bankkort er 10.000 kr i kontantuttak per dag, og 20.000 kr over 4 dager.
I butikk og på nett kan du handle for inntil 100.000 kr over 4 dager.
- Jeg har spørsmål om First Card (kredittkort)
For spørsmål om First Card kan du oss på telefon 22658316
Du finner også informasjon herÅpnes i nytt vindu.
- Hva skjer hvis jeg har tastet gal PIN-Kode?
Hvis gal PIN-kode tastes 3 ganger, vil kortet sperres. Kortet kan åpnes ved at kortholder chatter med oss.