Chat med oss eller spør Nova Kundeservice Bedrift

De mest stilte spørsmål om kort

Spørsmål og svar for bedriftskunder om kort

Hvor finner jeg PIN-koden til kortet mitt?

Det genereres samme PIN-kode til alle dine debetkort i Nordea. Dette gjelder også debetkort du har i en bedrift.

Hvis du har et kort til en privatkonto i Nordea kan du nå finne PIN-koden til alle kortene dine i Nettbank PrivatÅpnes i nytt vindu eller i den private Mobilbank-appen. 

Klikk på menyen øverst til venstre og deretter finner du link til "Se kort-PIN" under Verktøy. Velg riktig kort, tast inn utløpsdato og kortets CVV-kode, så får du frem PIN-koden din.

Når får jeg nytt kort?

Har du et kort som snart utløper på dato, vil du få et nytt kort automatisk i posten, du trenger ikke bestille det. Husk å melde adresseendringer til Folkeregisteret, da bedriftskort sendes til folkeregisteret adresse.

Hvordan reklamerer jeg på beløp belastet fra mitt kort?

Dersom du ønsker å søke om erstatning for feil på noe du har kjøpt, svindel eller en konkurs må du fylle ut et kortreklamasjon skjema. Du finner skjemaet her.Åpnes i nytt vindu

Skjemaet scannes inn og sendes til carddispute@nordea.no eller sendes per post til Nordea Bank Abp, Postboks 1166 Sentrum, 0107 Oslo 

Hva er beløpsgrensen på kortet?

De vanlige grensene for bankkort er 10.000 kr i kontantuttak per dag, og 20.000 kr over 4 dager.

I butikk og på nett kan du handle for inntil 100.000 kr over 4 dager.

Jeg har spørsmål om First Card (kredittkort)

For spørsmål om First Card kan du oss på telefon 22658316

Du finner også informasjon her. Åpnes i nytt vindu

Spør Nova hele døgnet, alle dager

Kontakt oss

Ring oss man-tors 08.00-19:00 og til 17:00 på fredager
Sperring av bedriftskort: Ring oss hele døgnet, alle dager