Sperre kort

Ring Nordea eller First Card. Du kan ringe hele døgnet alle dager.

  • Nordea Bankkort Bedrift

Ring Nordea kundeservice Kundeservice 232 06002 og fra utlandet +47 23206002

  • Nordea First Card
Ring First Card +47 22 65 83 16Åpnes i nytt vindu

Kortreklamasjon

Du kan rette krav til Nordea for ulike situasjoner.

Dersom du har handlet med ditt Visa eller Mastercard og selger ikke ivaretar sine forpliktelser, kan du fremme krav mot Nordea om erstatning. Det samme gjelder dersom du oppdager ukjente eller dobbelt belastede transaksjoner på kortet ditt. 

Feil eller mangler på et kjøp, og når selger ikke innfrir

Dette kan være at varen/tjenesten er forsinket, at den ikke blir levert eller at den har mangler. Klagen må være skriftlig og all nødvendig dokumentasjon må foreligge.

Vær samtidig oppmerksom på at følgende momenter må være på plass:

  • Du må ha handlet med Visa eller Mastercard
  • Du må ha handlet hos en næringsdrivende
  • Det må foreligge en feil eller mangel ved varen eller tjenesten som du har kjøpt
  • Du må ha forsøkt å løse saken hos selger først 

Svindel

Hvis du blir utsatt for svindel og et beløp er trukket fra ditt Visa eller Mastercard fra Nordea, kan du få dekket tapet av Nordea.

Konkurser

Hvis du har forhåndsbetalt for en vare eller tjeneste til et firma som går konkurs, kan du også kreve pengene refundert av Nordea. Dette gjelder også hvis du har betalt for reisen din. 

Fyll ut skjema for kortreklamasjon

I ovennevnte tilfeller må du fylle ut skjema for kortreklamasjoner.

Fyll inn nødvendig informasjon, last opp skjemaet og eventuell dokumentasjon for innsending via vår Digitale postkasse

Hvis du ikke kan benytte Digital postkasse, kan du sende ferdig utfylt skjema per post til:

Nordea Bank Abp, filial i Norge
Reklamasjoner  
Postboks 1166 Sentrum
0107 Oslo

Husk å signere på begge sider av skjemaet. 

Kontakt oss

Spør chatbotten Nova hele døgnet, alle dager