Chat med oss eller spør Nova Kundeservice Bedrift Ris og ros

Motta betaling fra utlandet

Ta betalt fra utlandet på en trygg og enkel måte med bankoverførsler. Det forutsetter kun at bedriften har en aktiv Nordea-konto og at betaler benytter riktige betalingsopplysninger.

Oppgi korrekt informasjon for innbetalinger fra utlandet

Det er viktig å oppgi korrekt betalingsinformasjon til avsender, slik at overførselen blir vellykket.

Følgende informasjon er det viktig å opplyse avsender om:

Nordea Bank Abp, filial i Norge, Essendrops gate 7, 0368 Oslo

Postadresse: Postboks 1166 Sentrum, 0107 Oslo

Valuta:

Ha et bevisst forhold til hvilken valuta bedriften oppgir til avsender i utlandet.  Eksportører som tar betalt i sine kunders lokale valuta kan fremstå som mer attraktive handelspartnere. De kan velge å motta innbetalingene på en valutakonto, og deretter veksle til NOK når kursen er i deres favør. Alternativt kan de motta det på bedriftskonto, da vil beløpet automatisk veksles til NOK. Les mer om fordelene med å "veksle hjemmeherÅpnes i nytt vindu.

Valutakonto:

Bedrifter som ofte mottar betalinger, eller venter større summer, i en annen valuta burde vurdere å benytte seg av en valutakonto. Det kan være et nyttig verktøy for å redusere valutaeksponering, i tillegg til at det gir en del andre fordeler. Les mer herÅpnes i nytt vindu.

Spør Nova hele døgnet, alle dager

Kontakt oss

Ring oss mandag-fredag 08.00-17.00.
Sperring av bedriftskort: Ring oss hele døgnet, alle dager