Motta betaling fra utlandet

Ta betalt fra utlandet på en trygg og enkel måte med bankoverførsler. Det forutsetter kun at bedriften har en aktiv Nordea-konto og at betaler benytter riktige betalingsopplysninger.

Oppgi korrekt informasjon for innbetalinger fra utlandet

Det er viktig å oppgi korrekt betalingsinformasjon til avsender, slik at overførselen blir vellykket.

Følgende informasjon er det viktig å opplyse avsender om:

Nordea Bank Abp, filial i Norge, Essendrops gate 7, 0368 Oslo

Postadresse: Postboks 1166 Sentrum, 0107 Oslo

Valuta:

Ha et bevisst forhold til hvilken valuta bedriften oppgir til avsender i utlandet.  Eksportører som tar betalt i sine kunders lokale valuta kan fremstå som mer attraktive handelspartnere. De kan velge å motta innbetalingene på en valutakonto, og deretter veksle til NOK når kursen er i deres favør. Alternativt kan de motta det på bedriftskonto, da vil beløpet automatisk veksles til NOK. Les mer om fordelene med å "veksle hjemmeherÅpnes i nytt vindu.

Valutakonto:

Bedrifter som ofte mottar betalinger, eller venter større summer, i en annen valuta burde vurdere å benytte seg av en valutakonto. Det kan være et nyttig verktøy for å redusere valutaeksponering, i tillegg til at det gir en del andre fordeler. Les mer herÅpnes i nytt vindu.

Spør Nova hele døgnet, alle dager

Kontakt oss

Kontakt oss mandag-fredag 08.00-17.00.
Sperring av bedriftskort: Hele døgnet, alle dager