Chat med oss eller spør Nova Kundeservice Bedrift Ris og ros

Betale i nettbank

Når du behøver å gjøre en enkelt betaling, er det av og til raskest å taste den inn i nettbanken

Dette passer typisk for bedrifter som: ​ 

  • Har opp til 20 utbetalinger i måneden​
  • Ønsker å holde faste kostnader på et minimum​
  • Skal gjøre en ekstra enkeltbetaling

Bedrifter som vokser bruker stadig mer tid på manuell behandling av betalinger i nettbanken. Vi anbefaler da å se på andre måter å løse det på, for eksempel automatisering. Les om dette herÅpnes i nytt vindu.

Spørsmål og svar om å gjøre manuelle betalinger: 

Hva er brukerrettigheter?

Ikke alle skal ha muligheten til å gjøre alt i nettbanken. Utfra rollen de har i eller for bedriften, er det viktig å justere rettighetene hver bruker av nettbanken skal ha. Noen ganger skal alle ha de samme rettighetene, og da blir det enklere, men fremdeles er det nyttig å tenke gjennom hvilke tjenester bedriften trenger, slik at du nettbanken blir satt opp med riktige tjenester og ikke med overflødige tjenester. 

Har du et selskap i utlandet? 

Gjennom våre nordiske løsninger, kan Nordea gi din bedrift direkte tilgang til konti tilhørende et selskap i et av de andre nordiske landene. Dersom selskapene i de andre landene også er kunder i Nordea, kan bedriften benytte en felles nettbank for alle selskapene. Konti fra andre banker kan også settes opp i nettbanken. Disse mulighetene åpner seg med nettbankløsningen Corporate Netbank. Les mer om Corporate Netbank herÅpnes i nytt vindu

Når går betalingen? 

Det er nå fem oppgjør per dag for betalingstjenester innland, både via nettbank og andre elektroniske kanaler. Det betyr at betalinger kan gå raskere og flere ganger daglig, i tillegg til at mottaker kan få penger tilsvarende raskt på sin konto.

Registrering og bekreftelseBelastning på kontoDisponibelt på mottakers konto
Mellom kl. 00:00 - kl. 08:30Kl. 08:30Ca. kl. 10:15
Mellom kl. 08:30 - kl. 10:30Kl. 10:30Ca. kl. 12:15
Mellom kl. 10:30 - kl. 12:00Kl. 12:00Ca. kl. 14:15
Mellom kl. 12:00 - kl. 14:00Kl. 14:00Ca. kl. 16:15
Mellom kl. 14:00 - kl. 24:00Ca. kl. 00:30 påfølgende virkedagCa. kl. 07:00 påfølgende virkedag


Konteringsdata (informasjon om avsender) leveres som før ved morgen- og sluttoppgjør.

Spør Nova hele døgnet, alle dager

Kontakt oss

Ring oss mandag-fredag 08.00-17.00.
Sperring av bedriftskort: Ring oss hele døgnet, alle dager