Chat med oss Åpnes i nytt vindu Kundeservice Bedrift Ris og ros

Slik bruker du Nettbank Bedrift

Her finner du veiledning og støtte til Nettbank Bedrift.

Du kan velge mellom tre ulike innloggingsmetoder i Nettbank Bedrift: Sikkerhetskort, BankID eller BankID på mobil.

Sikkerhetskort: Dette er brikken som blir tilsendt når en nettbankbruker får tilgang til Nettbank Bedrift. I motsetning til en BankID, kan den kun benyttes til Nettbank Bedrift i Nordea, av brukeren den er utstedt til. Alternativet for sikkerhetskort, er lengst til venstre over feltet for fødselsnummer. 

BankID og BankID på mobil: Enten du har BankID / BankID på mobil i Nordea eller hos andre banker, kan denne benyttes for innlogging i Nettbank Bedrift. Dette forutsetter at nettbankbrukeren allerede har tilgang til Nettbank Bedrift. Valgene for BankID eller BankID på mobil, finner du over feltet for fødselsnummer. 

Mer informasjon

Før oppstart

Etter du har levert en signert avtale til Nordea, vil du få to brev; det første inneholder din PIN-kode og det andre ditt personlige sikkerhetskort. Da er du klar til å logge deg inn i Nettbank Bedrift. Trenger du tilgang til Nettbank Bedrift, finnes brukerfullmakt herÅpnes i nytt vindu.

Pålogging første gang
  • Du logger deg på via Logg inn øverst til høyre på nordea.no.
  • Velg Nettbank Bedrift
  • Velg om du vil logge inn med sikkerhetskortet eller din personlige BankID eller BankID på mobil.

Nettbank Bedrift er ikke tilpasset nettbrett eller mobiltelefon og kan dermed virke ustabil på enkelte tjenester. Vi anbefaler derfor bruk av PC eller Mac.

Brukerstøtte

Trenger du hjelp kan du kontakte Brukerstøtte Bedrift på telefon 232 06002 (man-fre 08-17)

Blir kastet ut ved innlogging/siden stopper å laste

Nettlesere er satt opp slik at de husker en del innhold og sider som du har besøkt tidligere. Som regel er dette en lur funksjon, men av og til kan den skape krøll før deg. For å løse dette på din datamaskin kan du følge en av disse fremgangsmåtene: Du kan slette de midlertidige internettfilene som lagres på din datamaskin og starte nettleseren på nytt. Slettefunksjonen finner du som regel under nettleserens innstillinger (avhenger av hvilken nettleser du benytter). I Chrome, Firefox og Internet Explorer kan du trykke Ctrl+Shift+Del og du kommer direkte til slettefunksjonen. Husk at tastene skal trykkes på samtidig. Du kan åpne et inkognitovindu. I Chrome trykker du Ctrl+Shift+N mens i Firefox og Internet Explorer trykker du Ctrl+Shift+P for å gjøre dette. Du kan bruke en annen nettleser enn den du vanligvis benytter når du skal i nettbanken. Bruker du mobiltelefon eller nettbrett så er framgangsmåten avhengig av hvilken type enhet du bruker og hvilke nettleser-app du benytter. For å slette de midlertidige internettfilene kan du sjekke i innstillingene til nettleser-appen. For å åpne et inkognitovindu kan se i menyen som finnes i nettleser-appen.

Spør Nova hele døgnet, alle dager

Kontakt oss

Kontakt oss mandag-fredag 08.00-17.00.
Sperring av bedriftskort: Hele døgnet, alle dager