Familie på seilbåt

Kom i gang med Mobilbank-app

Med mobilbanken får du full oversikt over hele økonomien og du har enkelt tilgang til banken når du er på farten i sommer. Bruk mobilbank hvor som helst og når som helst.

Dette er noe av det du kan gjøre:

  • Få oversikt over saldo på konto, lån, pensjon og sparing
  • Skreddersy forsiden med det som er viktig for deg
  • Sperr kort og se PIN-koden
  • Handle fond
  • Betale regninger med fakturaskanneren
  • Få bedre oversikt ved å sette navn på kontoer og kort
  • Få hjelp og svar direkte i appen via chat, telefon og videomøte 

Slik kommer du i gang:

  • Åpne App Store eller Google Play og søk etter "Nordea Mobile"
  • Trykk på "Hent" eller "Installer" for å laste ned appen
  • Åpne appen og velg innloggingsmetode
  • Logg inn første gang med BankID, BankID på mobil eller Nordea Koder

Se video: Lag egen startside, skann faktura og se PIN-kode

Obs! Godta Markedsføring-informasjonskapsler for å vise denne typen innhold fra Nordea

Obs! Godta Markedsføring-informasjonskapsler for å vise denne typen innhold fra Nordea

Obs! Godta Markedsføring-informasjonskapsler for å vise denne typen innhold fra Nordea

Du kan logge inn i mobilbanken på flere måter

  • Ved bruk av ansiktsgjenkjenning, fingeravtrykk eller personlig kode kan du sjekke saldo, transaksjoner og overføre penger mellom egne kontoer
  • Ved bruk av Nordea Koder, BankID på mobil eller kodebrikke kan du blant annet utføre betalinger, bekrefte eFaktura, sjekke PIN-koden din, og sperre kortet ditt

Du kan bruke mobilbanken fra du er 7 år

Hvis du er mellom 7 og 15 år eller ikke har BankID, kan du bruke Nordea Koder-appen for å logge inn i en enklere versjon av mobilbanken. Du kan bruke mobilbanken som vanlig fra du er 15 år forutsatt at du har nettbankavtale og BankID. 

Smarte funksjoner i mobilbanken

Gjør startsiden til din egen

NO mobile bank overview small
Velg hvilke kontoer og snarveier som passer best for deg og plasser dem i den rekkefølgen du vil. Få bedre oversikt ved å gi kontoene dine navn  direkte i appen. Mobilbanken finnes både på norsk eller engelsk.

Sperr kort og se PIN-kode

Mobilbank-appen
Se PIN-koden til kortene dine i appen. Du kan også sperre et kort midlertidig og aktivere det igjen. Dersom du sperrer kortet ditt permanent, sender vi deg automatisk et nytt. Du har alltid tilgang til kortene dine digitalt, slik at du kan bruke det med Apple Pay eller Google Pay. Dette gjelder også nybestilte kort som ikke har kommet i posten ennå.

Sparing og fondshandel

Mobilbank-appen
Få full visuell oversikt over all sparingen din og se utviklingen i fond  og aksjer over tid. Du kan også endre månedlig sparebeløp eller kjøpe og selge fond, direkte i appen. Se video 

Skann og betal regninger

Mobilbank-appen
Betal regningene dine ved å skanne KID og kontonummer på papirfakturaer med kameraet på mobilen din. Fakturaskanner kan også være en del av din personlige forside. Avtalegiroer og eFakturaer vil dukke opp før utløpsdato, slik at du kan bekrefte og legge dem til forfall.

Full oversikt over kortbruk

Mobilbank-appen
Appen Nordea Wallet gir deg oversikt over kortbruken din fordelt på kort, kategorier, uker, måneder og år. Du kan også få nyttige popup meldinger på telefonen din ved transaksjoner. Nordea Wallet er tilgjengelig fra forsiden i mobilbanken. Mer om Nordea Wallet.Åpnes i nytt vindu

Enkelt å få hjelp og svar

Mobilbank-appen
Du treffer på chat og telefon hele døgnet, alle dager. Møte med rådgiver kan du ha direkte i mobilbanken. Er du Premium-kunde kan du booke møte med din personlige rådgiver. 

Prøv mobilbanken og valutakalkulatoren uten å logge inn

Hvis du ikke allerede har begynt å bruke mobilbanken, kan du prøve den uten å logge inn. Last ned mobilbanken til smarttelefonen eller nettbrettet ditt, trykk på "Meny" oppe til høyre og velg "Prøv appen i demomodus".

I "Meny" finner du også valutakalkulatoren. Bruk den for å finne ut hva prisen er i en annen valuta.   

Tekniske krav til bruk av mobilbanken

  • iPhone: Minimum iOS 10.0
  • Android: Minimum OS 5.0

Av sikkerhetsmessige årsaker er "Nordea Mobile" utviklet til iOS 10 og Android 5.0. Om du ikke finner den nye mobilbanken kan det hende at du trenger å gjøre en oppdatering på telefonen din. Hvis dette ikke går kan du selvfølgelig bruke nettbanken gjennom nettleseren på mobilen din.  

Prøv en enklere bankhverdag

Du kan sende APP til 06001 via SMS og få tilsendt link til nedlasting av mobilbanken, eller du kan skanne QR-koden som du finner lenger opp på siden.

Last ned Åpnes i nytt vindu