Hjelp og kundeservice for personkunder

Vår Kundeservice "best i test"

I en blindtest av de største kundesentrene i Norge vant Nordea kundeserviceprisen for beste kundesenter i vår bransje. Les mer om testenÅpnes i nytt vindu

Få hjelp Tips Få hjelp

Alle dager - hele året Åpnes i nytt vindu

Chat eller ring 06001 (fra utlandet +4791506001)

Vi hjelper deg på chat eller telefon med det meste, enten du vil bli kunde, åpne konto eller avtale møte. Vi svarer på spørsmål om våre tjenester, gir veiledning og sperrer kort. Raskest hjelp får du når du identifiserer deg med fødselsnummer. I vår Mobilbankapp kan du se estimert ventetid hos Kundeservice.

Elektroniske tjenester

Med våre elektroniske tjenester har du full kontroll.

Med våre tjenester som Nettbank Privat, Mobilbank, Telefonbank m.m. har du tilgang til banken døgnet runt.

De mest stilte spørsmål

Finn svaret på ditt spørsmål selv

Det er mange som ringer oss og stiller spørsmål. Vi har samlet de mest spurte spørsmålene. Finner du ikke svaret der kan du finne svaret på våre nettsider. Skriv inn søkeordet ditt øverst på siden.

Telefonbank - selvbetjening

Ring 06001 - valg 1

Enkel tilgang til saldo, transaksjoner og automatiske tjenester ved hjelp av noen enkle tastetrykk. For å utføre tjenester selv trenger du en egen Telefonbank-kode, i tillegg må du ha telefon med stjerne- og firkanttast.

Avtal møte

Vil du snakke med en rådgiver?

Avtale et møte. Nå trenger du ikke en gang gå i banken for å ha et møte med en rådgiver. Prøv et nettmøte hvor du har møte med rådgiveren via din datamaskin.

Telefonkostnader

Hva koster det å ringe kundeservice?

Se en oversikt over telefonkostnadene ved å ringe oss. Husk at du kan kontakte oss på chat.

Tidsfrister for betaling innland

Sørg for å registrere dine betalinger i tide.

Se oversikt over tidsfrister for registrering av betalinger.

Tidsfrister for betaling utland

Skal du betale til eller venter du penger fra utlandet?

Få oversikt over cut-off og valutering for dine betalinger til og fra utlandet.

Spesielle tidsfrister og åpningstider

Påske, jul og nyttår

I forbindelse med høytidsdager kan det være avvik ved frister for betalinger og åpningstider

Tips
  • Enklere for deg som kunde når du ringer oss på 06001
    Det er mange som ikke husker kontonummeret sitt. Derfor blir du nå bedt om å taste fødselsnummeret (11 siffer), i stedet for kontonummer, når du ringer kundeservice. Dette bidrar til at vi kan hjelpe deg raskere og mer effektivt.
  • Adresseendring
    Foretas på telefon 06001 så fremt du identifiserer deg med kode fra sikkerhetskortet. Alternativt send skriftlig anmodning eller oppsøk et Nordea-kontor. Nordea Fondene, Nordea Liv, Nordea Finans eller Nordea Markets krever egne anmodninger.
  • Leie bankboks?
    Ikke alle kontorer tilbyr dette. Søk etter steder med bankboks. Tips: legg inn by eller kontornavn og huk av for "Bankbokser" i boksen "Vis steder med...".
  • Steder med innskuddsautomat
    Innskuddsautomatene tar i mot NOK og valuta. Søk etter steder med innskuddsautomat. Tips:legg inn by eller kontornavn og huk av for "Innskuddsautomat" i boksen "Vis steder med...".