Hjelp og kundeservice for personkunder

* Nå er det billigere å ringe oss!

Med vårt 8-sifrete telefonnummer (+47) 232 06001 har det blitt billigere å ringe oss. Det er ingen ekstra kostnad ved inkluderte ringeminutter.

Få hjelp Tips Få hjelp

Alle dager - hele året Åpnes i nytt vindu

Chat eller ring 232 06001 fra utlandet + 47 232 06001

Vi hjelper deg på chat eller telefon med det meste, enten du vil bli kunde, åpne konto eller avtale møte. Vi svarer på spørsmål om våre tjenester, gir veiledning og sperrer kort. Raskest hjelp får du når du identifiserer deg med fødselsnummer. I vår Mobilbankapp kan du se estimert ventetid hos Kundeservice.

Elektroniske tjenester

Med våre elektroniske tjenester har du full kontroll.

Med våre tjenester som Nettbank Privat, Mobilbank, Telefonbank m.m. har du tilgang til banken døgnet runt.

Spørsmål og svar

De mest stilte spørsmål

Her har vi publisert de mest stilte spørsmålene kundeservice får. Du kan også bruke søkemotoren (øverst til høyre på alle sider) for å finne frem til ønsket informasjon raskt.

Telefonbank - selvbetjening

Ring 232 06001 - valg 1

Enkel tilgang til saldo, transaksjoner og automatiske tjenester ved hjelp av noen enkle tastetrykk. For å utføre tjenester selv trenger du en egen Telefonbank-kode, i tillegg må du ha telefon med stjerne- og firkanttast.

Avtal møte

Vil du snakke med en rådgiver?

Avtale et møte. Nå trenger du ikke en gang gå i banken for å ha et møte med en rådgiver. Prøv et nettmøte hvor du har møte med rådgiveren via din datamaskin.

Telefonkostnader

Hva koster det å ringe kundeservice?

Se en oversikt over telefonkostnadene ved å ringe oss. Husk at du kan kontakte oss på chat.

Tidsfrister for betaling innland

Sørg for å registrere dine betalinger i tide.

Se oversikt over tidsfrister for registrering av betalinger.

Tidsfrister for betaling utland

Skal du betale til eller venter du penger fra utlandet?

Få oversikt over cut-off og valutering for dine betalinger til og fra utlandet.

Spesielle tidsfrister og åpningstider

Påske, jul og nyttår

I forbindelse med høytidsdager kan det være avvik ved frister for betalinger og åpningstider

Tips
  • Se ventetider hos Kundeservice i Mobilbank-appen
    Benytter du Mobilbank-appen for iPhone eler Andriod, kan du se ventetid på chat og telefon hos Kundeservice. Kontakter du oss via appen trenger du ikke identifisere deg. 
  • Enklere for deg som kunde når du ringer oss på 232 06001
    Det er mange som ikke husker kontonummeret sitt. Derfor blir du nå bedt om å taste fødselsnummeret (11 siffer), i stedet for kontonummer, når du ringer kundeservice. Dette bidrar til at vi kan hjelpe deg raskere og mer effektivt.
  • Adresseendring
    Foretas på telefon 232 06001 så fremt du identifiserer deg med kode fra sikkerhetskortet. Alternativt send skriftlig anmodning eller oppsøk et Nordea-kontor. Nordea Fondene, Nordea Liv, Nordea Finans eller Nordea Markets krever egne anmodninger.
  • Steder med innskuddsautomat
    Innskuddsautomatene tar i mot NOK og valuta. Søk etter steder med innskuddsautomat. Tips:legg inn by eller kontornavn og huk av for "Innskuddsautomat" i boksen "Vis steder med...".