Sikkerhetsbekreftelse av betalinger via SMS

Økt sikkerhet

Nordea gir deg som kunde økt sikkerhet ved å innføre en ekstra trygghet mot trojanere eller annen ondsinnet programvare.

Dette medfører at det av og til ikke vil la seg gjøre å gjennomføre en betaling slik du pleier, men du må i tillegg godkjenne eller avvise betalingen via SMS. 

Hva innebærer dette for deg?

Hvis en regning stoppes, vil du få en melding om betalingen det gjelder. Du må godkjenne eller avvise betalingen for å få den gjennomført eller stoppet. Dette gjør du ved å svare på en SMS fra Nordea på følgende måte:

  • Bekreft med å svare ”JA” på SMS 
  • Avvise med å svare ”Nei” på SMS 

NB! Når du har kontrollert betalingen og sendt ”JA” er betalingen ikke lenger stoppet og legges under ”Ubekreftet" i nettbanken og mobilbanken. Du må da bekrefte denne med BankID for å få betalingen fullført.

Kunder med utenlandsk mobilabonnement må kontakte Kundeservice for å få hjelp til å gjennomføre sikkerhetsbekreftelse av betalinger.

Hold kontaktinformasjonen oppdatert i nettbanken eller mobilbanken

SMS blir sendt til mobilnummeret vi har registrert i våre systemer, så husk å holde kontaktinformasjonen oppdatert i nettbanken eller mobilbanken til enhver tid.

I nettbanken: Kontaktinformasjonen oppdateres ved å trykke på navnet ditt øverst i høyre hjørne og deretter på Profil.

I mobilbanken: Kontaktinformasjonen oppdateres ved å trykke på Profil.