Chat med oss Åpnes i nytt vindu Kundeservice Privat Ris og ros

Spørsmål og svar om Dagligbankpakken og månedspris

Hva lurer du på?

Hvorfor innføres det en pris for Dagligbankpakken?

Vi ønsker å gjøre vårt ytterste for at du som kunde alltid skal ha de beste løsningene og utvikler flere tjenester og produkter som kan gjøre bank enklere og bedre for deg. Tidligere var våre produkter priset separat. Nå har vi samlet alle basisproduktene og tjenestene i Dagligbankpakken og innført en pris på 25 kroner i måneden. Inkludert i pakken er blant annet brukskonto, ett bankkort, mobil- og nettbank. Les mer om Dagligbankpakken her.

Jeg har lån hos dere og har kun brukskonto for nedbetaling av lånet. Hvorfor må jeg betale for Dagligbankpakken?

Dagligbankpakken inneholder basisproduktene og tjenestene du som kunde får tilgang til, inkludert brukskonto og ett bankkort. Derfor omfatter denne prisingen deg. Du står fritt til å velge hvilke produkter og tjenester du vil bruke. Prøv gjerne den nye mobilbanken vår - les om mobilbank. Bankkort kan du bestille her. 

Jeg er kun medlånetaker på et lån i Nordea. Må jeg betale for Dagligbankpakken?

Hvis du kun er medlånetaker og ikke har brukskonto hos oss trenger du ikke å betale for Dagligbankpakken. Har du en brukskonto som ikke er i bruk og du ønsker å avslutte den, kan du gjøre det her.

Kan jeg få rabatt hvis jeg ikke bruker alle produktene som inngår i Dagligbankpakken?

Prisen er 25 kroner i måneden og den er lik for alle kunder med tilgang til Dagligbankpakken. Det er helt opp til deg hvilke produkter og tjenester du vil bruke. 

Kan jeg reservere meg mot å betale for Dagligbankpakken?

Når du åpner en brukskonto hos oss, får du automatisk tilgang til alle produkter og tjenester i Dagligbankpakken. Alle kunder med tilgang til Dagligbankpakken betaler samme pris.

Jeg har kun ASK-konto i Nordea. Må jeg betale for Dagligbankpakken?

ASK-konto er ikke omfattet av denne prisendringen og hvis du kun har en ASK-konto i Nordea, trenger du ikke å betale for Dagligbankpakken.

Jeg har kun et fond i Nordea. Må jeg betale for Dagligbankpakken?

Har du fondsprodukter i Nordea og en handelskonto tilknyttet din fondsportefølje, omfattes du av prisendringen. Inkludert i Dagligbankpakken er også tilgang til nettbank og mobilbank hvor du kan holde oversikt over fondsutviklingen og handle fond. Les mer om mobilbank her.

Jeg er bare medeier på en brukskonto, men har likevel fått brev om ny pris på dagligbanktjenester. Betyr dette at både jeg og eier av kontoen må betale 25 kroner hver?

Det er kun eier av kontoen som betaler for Dagligbankpakken. Du har likevel fått brevet fordi vi er pålagt å informere deg som medeier om prisendringen.

Jeg er disponent på en konto, men eier ingen konto selv. Må jeg betale for Dagligbankpakken?

Det er kun eier av kontoen som betaler for Dagligbankpakken.

Jeg er verge for en klient og har kun en konto i Nordea for å hjelpe henne. Jeg bruker ingen andre tjenester. Hvorfor må jeg betale for Dagligbankpakken?

Hvis du har opprettet en egen brukskonto kun for å hjelpe klienten din, kan du kontakte oss på chat slik at vi sammen kan finne en løsning.

Jeg har ikke bankkort i Nordea. Hvorfor må jeg da betale for Dagligbankpakken?

Selv om du ikke har bankkort fra Nordea i dag, har du en brukskonto som er en del av Dagligbankpakken. I tillegg får du tilgang til flere basisprodukter og tjenester. Det er helt opp til deg hvilke produkter og tjenester du vil bruke. Les mer om Dagligbankpakken her. Hvis du ønsker et bankkort, kan du bestille det her.

Jeg har allerede et bankkort fra Nordea som jeg betaler 300 kroner for i året. Må jeg i tillegg betale for Dagligbankpakken?

Du som allerede betaler for kort, betaler ikke noe ekstra. Årsprisen du har betalt for 2020 gjelder for hele året. Fra januar 2021 vil du betale månedspris på 25 kroner for Dagligbankpakken med et bankkort inkludert. Det betyr at du ikke betaler noe mer enn det du gjør i dag. Første trekk for deg skjer 31.01.2021.

Hvordan avslutter jeg kundeforholdet mitt i Nordea?

Dersom du ikke ønsker å bruke tjenestene våre lenger kan du avslutte kundeforholdet. Det gjør du enkelt her. Vi synes det er synd at du vil forlate oss og ønsker deg velkommen tilbake til Nordea på et senere tidspunkt.