Chat med oss Åpnes i nytt vindu Kundeservice Privat Ris og ros

Spørsmål og svar om Dagligbankpakken og månedspris

For deg som ikke har bankkort hos oss

Hvorfor innføres det en pris for Dagligbankpakken?

Tidligere var våre produkter priset separat. Nå har vi samlet alle basisproduktene og tjenestene i Dagligbankpakken og innført en pris på 25 kroner i måneden. Inkludert i pakken er blant annet brukskonto, ett bankkort, mobil- og nettbank. Les mer om Dagligbankpakken.

Jeg har lån hos dere og har kun brukskonto for nedbetaling av lånet. Hvorfor må jeg betale for Dagligbankpakken?

Hos oss får du Dagligbankpakken med blant annet brukskonto og ett bankkort inkludert i prisen. Ønsker du ikke å bruke våre dagligbank-tjenester og bare bruker brukskontoen til nedbetaling av lånet, kan vi endre kontoen din til en bufferspar-konto eller sparekonto i stedet. Kontakt oss på chat og vi hjelper deg med dette.  

Jeg er kun medlånetaker på et lån i Nordea. Må jeg betale for Dagligbankpakken?

Hvis du kun er medlånetaker og ikke har brukskonto hos oss trenger du ikke å betale for Dagligbankpakken. Har du en brukskonto som ikke er i bruk og du ønsker å avslutte den, kan du enkelt avslutte konto her.

Kan jeg få rabatt hvis jeg ikke bruker alle produktene som inngår i Dagligbankpakken?

Prisen er 25 kroner i måneden og den er lik for alle kunder med tilgang til Dagligbankpakken. Det er helt opp til deg hvilke produkter og tjenester du vil bruke. 

Kan jeg reservere meg mot å betale for Dagligbankpakken?

Når du åpner en brukskonto hos oss, får du automatisk tilgang til alle produkter og tjenester i Dagligbankpakken. Alle kunder med tilgang til Dagligbankpakken betaler samme pris.

Jeg har kun ASK-konto i Nordea. Må jeg betale for Dagligbankpakken?

ASK-konto er ikke omfattet av denne prisendringen og hvis du kun har en ASK-konto i Nordea, trenger du ikke å betale for Dagligbankpakken.

Jeg har kun et fond i Nordea. Må jeg betale for Dagligbankpakken?

Hos oss får du Dagligbankpakken med blant annet brukskonto og ett bankkort inkludert i prisen. Ønsker du ikke å bruke våre dagligbank-tjenester og bare bruker brukskontoen som en transaksjonskonto for fondssparing, kan vi endre kontoen din til en bufferspar-konto i stedet. Kontakt oss på chat og vi hjelper deg med dette.  

Jeg er bare medeier på en brukskonto, men har likevel fått brev om ny pris på dagligbanktjenester. Betyr dette at både jeg og eier av kontoen må betale 25 kroner hver?

Det er kun eier av kontoen som betaler for Dagligbankpakken. Du har likevel fått brevet fordi vi er pålagt å informere deg som medeier om prisendringen.

Jeg er disponent på en konto, men eier ingen konto selv. Må jeg betale for Dagligbankpakken?

Det er kun eier av kontoen som betaler for Dagligbankpakken.

Jeg er verge for en klient og har kun en konto i Nordea for å hjelpe henne. Jeg bruker ingen andre tjenester. Hvorfor må jeg betale for Dagligbankpakken?

Ønsker du ikke å bruke våre dagligbank-tjenester og bare bruker brukskontoen for å hjelpe klienten din, kan vi endre kontoen til en bufferspar-konto i stedet. Kontakt oss på chat og vi hjelper deg med dette.

Jeg har ikke bankkort i Nordea. Hvorfor må jeg da betale for Dagligbankpakken?

Selv om du ikke har bankkort fra Nordea i dag, har du en brukskonto som er en del av Dagligbankpakken. I tillegg får du tilgang til flere basisprodukter og tjenester. Det er helt opp til deg hvilke produkter og tjenester du vil bruke - les om Dagligbankpakken. Ønsker du bankkort kan du enkelt bestille bankkort her. 

Jeg har allerede et bankkort fra Nordea som jeg betaler 300 kroner for i året. Må jeg i tillegg betale for Dagligbankpakken?

Du som allerede betaler for kort, vil ikke betale noe mer. Årsprisen du har betalt for 2020 gjelder for hele året. Fra januar 2021 vil du betale etterskuddsvis 25 kroner i måneden for Dagligbankpakken, der er bankkort inkludert. Det betyr at du ikke betaler noe mer enn det du gjør i dag. Første trekk skjer 29.01.2021.

Hvordan avslutter jeg kundeforholdet mitt i Nordea?

Hvis du har avsluttet alle tjenester hos oss kan du bruke vår enkle løsning for å avslutte kundeforholdet. Vi synes det er synd at du vil forlate oss og ønsker deg velkommen tilbake til Nordea på et senere tidspunkt. 

Jeg har blitt trukket for «omkostninger». Hva er dette?

«Omkostninger» omfatter priser for bruk av produkter og tjenester. Mer informasjon finner du i kontoutskriften rett etter månedslutt. For å se kontoutskriften i mobilbanken, trykk på "Kontakt" og velg "Avtaler og dokumenter." I nettbanken går du inn på "Kontakt og meldinger" og velger "Avtaler og dokumenter". 

Hvor finner jeg kontoutskriften?

For å se kontoutskriften i mobilbanken, trykk på "Kontakt" og velg "Avtaler og dokumenter." I nettbanken går du inn på "Kontakt og meldinger" og velger "Avtaler og dokumenter". 

For deg som har bankkort hos oss

Hvorfor gjør dere endring i prisingen?

Vi endrer fra årlig til månedlig betaling på bakgrunn av tilbakemeldinger fra dere kunder om at det er mer oversiktlig med månedlig trekk. Inntil nå har du betalt årlig forskuddsvis, fra 2021 blir det månedlig etterskuddsvis. Prisen er den samme.

Hva medfører endringen for meg?

For deg som allerede har bankkort i Nordea vil det ikke bli noen prisøkning. Det nye er at du fra 2021 betaler 25 kroner etterskuddsvis hver måned istedenfor forskuddsvis 300 kroner en gang i året.

Hvorfor innføres det en pris for Dagligbankpakken?

Tidligere var våre produkter priset separat. Nå har vi samlet alle basisproduktene og tjenestene i Dagligbankpakken og innført en pris på 25 kroner i måneden. Inkludert i pakken er blant annet brukskonto, ett bankkort, mobil- og nettbank. Les mer om Dagligbankpakken.

Koster det 25 kroner per bankkort fra neste år?

I Dagligbankpakken er det ett bankkort inkludert i prisen, du betaler da etterskuddsvis 25 kroner i måneden. Det er samme pris som du betalte forskuddsvis i årspris for bankkortet ditt tidligere. Første trekk er 29.01.2021 og deretter siste virkedag i hver måned. For ytterligere bankkort er prisen som tidligere, men nytt er at også denne prisen legges om til månedlig betaling på 25 kroner som trekkes siste virkedag hver måned.

Jeg har allerede et bankkort fra Nordea som jeg betaler 300 kroner for i året. Må jeg i tillegg betale for Dagligbankpakken?

Du som allerede betaler for kort, vil ikke betale noe mer. Årsprisen du har betalt for 2020 gjelder for hele året. Fra januar 2021 vil du betale etterskuddsvis 25 kroner i måneden for Dagligbankpakken, der er bankkort inkludert. Det betyr at du ikke betaler noe mer enn det du gjør i dag. Første trekk skjer 29.01.2021.

Både jeg og samboeren min har bankkort knyttet til min brukskonto. Hvor mye skal vi betale?

Dere har ett bankkort inkludert i prisen tilknyttet en konto. Har dere ekstra bankkort på en eller flere kontoer, er prisen 25 kroner per måned per kort. Prisen for Dagligbankpakken trekkes fra kontoen som du eier, øvrige kort trekkes fra den kontoen kortene er knyttet til. Hvis samboeren din kun har bankkort på din konto og ikke har et eget kundeforhold, vil prisen bli trukket fra din konto.

Jeg bruker ikke bankkortet mitt, hvorfor må jeg betale?

Tidligere var våre produkter priset separat. Nå har vi samlet alle basisproduktene og tjenestene i Dagligbankpakken. Inkludert i pakken er blant annet brukskonto, ett bankkort, mobil- og nettbank. Du får også rådgivning og kundeservice via chat eller telefon alle dager og tilgang til et bredt spekter av tjenester. Les mer om Dagligbankpakken.

Kan jeg få rabatt hvis jeg ikke bruker alle produktene som inngår i Dagligbankpakken?

Prisen er 25 kroner i måneden og den er lik for alle kunder med tilgang til Dagligbankpakken. Det er helt opp til deg hvilke produkter og tjenester du vil bruke. 

Kan jeg reservere meg mot å betale for Dagligbankpakken?

Når du åpner en brukskonto hos oss, får du automatisk tilgang til alle produkter og tjenester i Dagligbankpakken. Alle kunder med tilgang til Dagligbankpakken betaler samme pris.

Hvordan avslutter jeg kundeforholdet mitt i Nordea?

Hvis du har avsluttet alle tjenester hos oss kan du bruke vår enkle løsning for å avslutte kundeforholdet. Vi synes det er synd at du vil forlate oss og ønsker deg velkommen tilbake til Nordea på et senere tidspunkt. 

Jeg har blitt trukket for «omkostninger». Hva er dette?

«Omkostninger» omfatter priser for bruk av produkter og tjenester. Mer informasjon finner du i kontoutskriften rett etter månedslutt. For å se kontoutskriften i mobilbanken, trykk på "Kontakt" og velg "Avtaler og dokumenter." I nettbanken går du inn på "Kontakt og meldinger" og velger "Avtaler og dokumenter". 

Hvor finner jeg kontoutskriften?

For å se kontoutskriften i mobilbanken, trykk på "Kontakt" og velg "Avtaler og dokumenter." I nettbanken går du inn på "Kontakt og meldinger" og velger "Avtaler og dokumenter".