For deg som har bankkort hos oss
- Hvorfor innføres det en pris for Dagligbankpakken?
Tidligere var våre produkter priset separat. Nå har vi samlet alle basisproduktene og tjenestene i Dagligbankpakken og innført en pris på 25 kroner i måneden. Inkludert i pakken er blant annet brukskonto, ett bankkort, mobil- og nettbank. Les mer om Dagligbankpakken.
- Hva medfører endringen for meg?
For deg som allerede har bankkort i Nordea vil det ikke bli noen prisøkning. Det nye er at du fra 2021 betaler 25 kroner etterskuddsvis hver måned istedenfor forskuddsvis 300 kroner en gang i året.
- Koster det 25 kroner per bankkort?
I Dagligbankpakken er det ett bankkort inkludert i prisen, du betaler da etterskuddsvis 25 kroner i måneden. Det er samme pris som du betalte forskuddsvis i årspris for bankkortet ditt tidligere. Første trekk er 29.01.2021 og deretter siste virkedag i hver måned. For ytterligere bankkort er prisen som tidligere, men nytt er at også denne prisen legges om til månedlig betaling på 25 kroner som trekkes siste virkedag hver måned.
- Jeg har allerede et bankkort fra Nordea som jeg betaler 300 kroner for i året. Må jeg i tillegg betale for Dagligbankpakken?
Du som allerede betaler for kort, vil ikke betale noe mer. Årsprisen du har betalt for 2020 gjelder for hele året. Fra januar 2021 vil du betale etterskuddsvis 25 kroner i måneden for Dagligbankpakken, der er bankkort inkludert. Det betyr at du ikke betaler noe mer enn det du har gjort tidligere. Første trekk skjer 29.01.2021.
- Både jeg og samboeren min har bankkort knyttet til min brukskonto. Hvor mye skal vi betale?
Dere har ett bankkort inkludert i prisen tilknyttet en konto. Har dere ekstra bankkort på en eller flere kontoer, er prisen 25 kroner per måned per kort. Prisen for Dagligbankpakken trekkes fra kontoen som du eier, øvrige kort trekkes fra den kontoen kortene er knyttet til. Hvis samboeren din kun har bankkort på din konto og ikke har et eget kundeforhold, vil prisen bli trukket fra din konto.
- Jeg bruker ikke bankkortet mitt, hvorfor må jeg betale?
Tidligere var våre produkter priset separat. Nå har vi samlet alle basisproduktene og tjenestene i Dagligbankpakken. Inkludert i pakken er blant annet brukskonto, ett bankkort, mobil- og nettbank. Du får også rådgivning og kundeservice via chat eller telefon alle dager og tilgang til et bredt spekter av tjenester. Les mer om Dagligbankpakken.
- Kan jeg få rabatt hvis jeg ikke bruker alle produktene som inngår i Dagligbankpakken?
Prisen er 25 kroner i måneden og den er lik for alle kunder med tilgang til Dagligbankpakken. Det er helt opp til deg hvilke produkter og tjenester du vil bruke.
- Kan jeg reservere meg mot å betale for Dagligbankpakken?
Når du åpner en brukskonto hos oss, får du automatisk tilgang til alle produkter og tjenester i Dagligbankpakken. Alle kunder med tilgang til Dagligbankpakken betaler samme pris.
- Hvordan avslutter jeg bankkort og/eller brukskonto?
Du kan enkelt gjøre endringer ved å bruke våre nettløsninger for å avslutte bankkort eller avslutte brukskonto.
- Jeg har blitt trukket for «omkostninger». Hva er dette?
«Omkostninger» omfatter priser for bruk av produkter og tjenester. Mer informasjon finner du i kontoutskriften rett etter månedslutt. For å se kontoutskriften i mobilbanken, trykk på "Kontakt" og velg "Avtaler og dokumenter." I nettbanken går du inn på "Kontakt og meldinger" og velger "Avtaler og dokumenter".
- Hvor finner jeg kontoutskriften?
For å se kontoutskriften i mobilbanken, trykk på "Kontakt" og velg "Avtaler og dokumenter." I nettbanken går du inn på "Kontakt og meldinger" og velger "Avtaler og dokumenter".