Chat med oss Åpnes i nytt vindu Kundeservice Privat Ris og ros

Slik kommer du i gang med BankID på mobil

  • Med BankID på mobil kan du logge inn med BankID uten å bruke kodebrikken 
  • Enkelte steder aksepteres kun innlogging ved bruk av Nordea Koder eller kodebrikke. Vi anbefaler derfor at du tar i bruk Nordea Koder-appen for innlogging - Kom i gang med Nordea Koder

Obs! Godta Markedsføring-informasjonskapsler for å vise denne typen innhold fra Nordea

BankID på mobil ved bytte av SIM-kort

Når du bytter SIM-kort, må du slette eksisterende avtale om BankID på mobil og opprette avtale på nytt.

Gjør følgende:
Logg inn i Nettbanken og gå til fanen innstillinger -> BankID -> Slett gammel BankID avtale -> Sett opp BankID på nytt.

Slik logger du inn med BankID på mobil

  1. Velg BankID på mobil fra innloggingssiden. Fyll ut feltene
  2. Du får nå opp en referansekode - eksempel GUL TERMOS. Sjekk at den samme referansekoden vises på mobilen din (hvis ikke, må du avbryte innlogging og prøve på nytt)
  3. Trykk "Godta" og tast inn din selvvalgte PIN-kode for BankID på mobil (fire til åtte siffer)

Etter aktivering av BankID på mobil

Selv om du har BankID på mobil, må du ha Nordea Koder eller kodebrikke i tillegg. Enkelte steder aksepteres ikke BankID på mobil, for eksempel hvis du skal signere dokumenter elektronisk.