Slik kommer du i gang med BankID på mobil

Obs! Godta Markedsføring-informasjonskapsler for å vise denne typen innhold fra Nordea

Slik setter du opp BankID på mobil

For å aktivere BankID på mobil må du ha BankID fra Nordea. Benytt Nordea ID eller kodebrikken din sammen med ditt personlige BankID-passord.

  1. Logg inn i NettbankenÅpnes i nytt vindu Velg BankID under navnet ditt øverst til høyre og følg anvisningene. Navnet ditt ligger på forsiden av ny nettbank og under navnet finner du BankID. 
  2. Finn frem mobilen og test din BankID på mobilÅpnes i nytt vindu
  3. Ved neste pålogging kan du logge inn med BankID på mobil

BankID på mobil ved bytte av SIM-kort

Når du bytter SIM-kort, må du slette eksisterende avtale om BankID på mobil og opprette avtale på nytt.

Gjør følgende:
Logg inn i Nettbanken og gå til BankID under navnet ditt (oppe til høyre) - følg deretter anvisningene.

Slik logger du inn med BankID på mobil

  1. Velg BankID på mobil fra innloggingssiden. Fyll ut feltene
  2. Du får nå opp en referansekode - eksempel GUL TERMOS. Sjekk at den samme referansekoden vises på mobilen din (hvis ikke, må du avbryte innlogging og prøve på nytt)
  3. Trykk "Godta" og tast inn din selvvalgte PIN-kode for BankID på mobil (fire til åtte siffer)