Chat med oss Åpnes i nytt vindu Kundeservice Privat

Billån og leasing flyttet fra Gjensidige Bank til Nordea Finans

Spørsmål og svar

Jeg har billån i Gjensidige Bank i dag. Må jeg gjøre noe nå?

Nei, kundeforholdet ditt og en eventuell betalingsforsikringsavtale, blir automatisk overført til Nordea Finans 1. november 2019. 

Kontonummer for innbetaling endres ikke og har du satt opp AvtaleGiro eller eFaktura fortsetter disse som før. Kundeservice flytter fra Gjensidige Bank til Nordea Finans og nytt telefonnummer fra 1. november er 23 20 60 21. 

Endringen påvirker ikke andre produkter og tjenester du har i Gjensidige Bank.

Som kunde i Gjensidige Bank har jeg autotrekk på billånet mitt. Må jeg endre noe?

Nei, det trenger du ikke. Autotrekk fungerer akkurat som før.

Jeg har søkt om billån i Gjensidige Bank. Hva skjer med søknaden min?

Frem til 1. november vil vi behandler søknaden din som vanlig. Alle saker og søknader behandler vi akkurat som vi ellers ville ha gjort.

Merk at dersom du blir billånskunde i Gjensidige Bank før 1. november vil kundeforholdet ditt overføres til Nordea Finans 1. november. 

Vil jeg se billånet mitt i mobil- og nettbanken til Nordea?

Nei, dessverre er dette ikke tilgjengelig nå. Hvis du ønsker en status over saldoen din kan du kontakte oss på telefon 915 03100. Fra 1. november 2019 kan du kontakte Nordea Finans på telefon 23 20 60 21.

Vil renter og betingelser på billånet mitt endres etter at det flyttes fra Gjensidige Bank til Nordea?

Nei, betingelsene dine endres ikke som følge av sammenslåingen og vi skal fortsatt gi deg gode priser. Vi følger hele tiden med på markedet og vi skal fortsette å være konkurransedyktige på pris over tid.

Skjer det noe med leasingavtalen min etter at den flyttes fra Gjensidige Bank til Nordea?

Leasingbiler er registrert på det finansieringsselskapet som finansierer bilene, det vil si Gjensidige Bank. Siden bilvirksomheten blir overført til Nordea Finans Norge AS blir også eiendomsretten overført og det blir utstedt nytt vognkort på bilen. Du får derfor tilsendt nytt vognkort del 1 kort tid etter 1. november.

Skjer det noe med betalingsforsikringen min etter at lånet flyttes fra Gjensidige Bank til Nordea?

Nei, betalingsforsikringen(e) dine endres ikke som følge av sammenslåingen.

Hvem kontakter jeg dersom jeg har spørsmål om billånet mitt?

Kundeservice når du på telefon 23 20 60 21.