Alt du trenger å vite om forbrukslån
Har du forbrukslån fra Nordea Direct?
- Lånet ditt ble flyttet til Nordea 12. mai.
- Har du tidligere fått fakturaer på papir vil du fra 12. mai motta disse digitalt.
- Er du kunde i Nordea finner du fakturaer i Nordeas nett- og mobilbank under «Dokumenter».
- Er du ikke kunde i Nordea finner du fakturaer ved å logge inn på nordea.no via "Logg inn" i toppmenyen, "Andre tjenester", "Privat" og "Kontakt og meldinger".
- Har du ikke eFaktura eller AvtaleGiro vil du motta varsel på e-post 14 virkedager før neste faktura forfaller.
Har du forbrukslån fra OppFinans?
- OppFinans har opphørt som navn, og fra og med 12. mai er Nordea avsender på alt du mottar.
- Lånet ditt ble flyttet til Nordea 12. mai.
- Har du tidligere fått fakturaer på papir vil du fra 12. mai motta disse digitalt.
- Er du kunde i Nordea finner du fakturaer i Nordeas nett- og mobilbank under «Dokumenter».
- Er du ikke kunde i Nordea finner du fakturaer ved å logge inn på nordea.no via "Logg inn" i toppmenyen, "Andre tjenester", "Privat" og "Kontakt og meldinger".
- Har du ikke eFaktura eller AvtaleGiro vil du motta varsel på e-post 14 virkedager før neste faktura forfaller.
Spørsmål og svar om forbrukslån fra Nordea Direct
- Hvor kan jeg se forbrukslånet mitt?
Du kan se forbrukslånet ditt i Nordeas nett- og mobilbank. Har du ikke tilgang til Nordeas nett- og mobilbank, må du først bli kunde i Nordea. Her kan du bli kunde i Nordea.
- Hvem kontakter jeg for å få hjelp?
Du kan ta kontakt med Kundeservice i Nordea på chat eller telefon, eller sende en chatmelding i Nordeas mobil – og nettbank. Du vil også finne svar på mye av det du lurer på om forbrukslån her.
- Vil jeg fortsatt få faktura på papir?
Nei, vi har sluttet med å sende ut faktura på papir. Har du tidligere fått fakturaer på papir vil du fra 12. mai motta disse digitalt.
- Er du kunde i Nordea finner du fakturaer i Nordeas nett- og mobilbank under «Dokumenter».
- Er du ikke kunde i Nordea finner du fakturaer ved å logge inn på nordea.no via "Logg inn" i toppmenyen, "Andre tjenester", "Privat" og "Kontakt og meldinger".
- Har du ikke eFaktura eller AvtaleGiro vil du motta varsel på e-post 14 virkedager før neste faktura forfaller.
- Hvordan går jeg frem om jeg ønsker å søke om mer lån?
Dersom du ønsker å søke om mer lån kan du lese mer her.
- Hvordan får jeg tilgang til Nordeas mobilbank?
Nordeas mobilbank laster du ned via AppStore eller Google Play etter du har blitt kunde i Nordea. Her kan du bli kunde i Nordea.
- Hvordan skal jeg betale på lånet mitt fremover?
Du har fått nytt lånenummer i Nordea, og lånenummeret vil fungere som kontonummer. Dette er ditt personlige kontonummer, og du trenger ikke å oppgi KID-nummer ved betaling.
Fra 12. mai sluttet vi med å sende ut faktura på papir og du vil nå motta disse digitalt.
- Er du kunde i Nordea finner du fakturaer i Nordeas nett- og mobilbank under «Dokumenter».
- Er du ikke kunde i Nordea finner du fakturaer ved å logge inn på nordea.no via "Logg inn" i toppmenyen, "Andre tjenester", "Privat" og "Kontakt og meldinger".
- Dersom du har AvtaleGiro eller eFaktura på lånet ditt vil disse videreføres til Nordea. Har du ikke eFaktura eller AvtaleGiro vil du motta varsel på e-post 14 virkedager før neste faktura forfaller.
Ønsker du å gjøre ekstra innbetalinger, så vil du alltid finne kontonumre ved å logge deg inn i nettbanken.
- Hvor mye kan jeg låne i Nordea?
- Hva er eBoks?
eBoks er en tilbyder av digital post som Nordea har avtale med. Kopi av fakturaene dine vil du også finne i e-Boks. På eboks.noÅpnes i nytt vindu kan du lage en ny bruker hvis du ikke allerede er det.
Vi anbefaler at du oppretter eFaktura/AvtaleGiro.
- Jeg har AvtaleGiro, kan jeg fortsette med det?
Ja, vi har flyttet avtalen din. Du trenger ikke foreta deg noe.
- Blir låneforsikringen min med videre inn i Nordea?
Ja, det blir den. Men søker du om nytt lån (altså tilleggslån) kan vi ikke tilby forsikring per dags dato. Vi jobber med å kunne tilby forsikring også på nye lån. Om du søker tilleggslån og ber om å få samlet eksisterende forbrukslån inn i nytt lån vil du derfor ikke kunne ta med forsikringen.
- Vil forfallsdatoen være den samme?
Ja, den vil være den samme som før.
- Beholder jeg samme rente?
Ja, du beholder renten på forbrukslånet ditt.
- Jeg har aktivert eFaktura «Ja takk til alle» i hovedbanken min, får jeg opp eFakturaen der?
Ja, du får eFaktura tilsendt til banken din.
- Jeg ønsker å opprette eFaktura, hvordan gjør jeg det?