Chat med oss eller spør Nova Kundeservice Privat

Har du problemer med logg inn-menyen?

Slik løser du problemet

Nettlesere er satt opp slik at de husker en del innhold og sider som du har besøkt tidligere. Som regel er dette en lur funksjon, men av og til kan den skape krøll før deg.

Noen få av våre kunder opplever at de ikke får åpnet logg inn menyen eller at linken til nettbanken ikke fungerer etter at vi oppdaterte vårt design. Grunnen til dette kan være at din nettleser fortsatt husker innstillinger fra det gamle designet og det er det som er årsaken til problemet.

For å løse dette på din datamaskin kan du følge en av disse fremgangsmåtene:

  • Du kan slette de midlertidige internettfilene som lagres på din datamaskin og starte nettleseren på nytt. Slettefunksjonen finner du som regel under nettleserens innstillinger (avhenger av hvilken nettleser du benytter). I Chrome, Firefox og Internet Explorer kan du trykke Ctrl+Shift+Del og du kommer direkte til slettefunksjonen. Husk at tastene skal trykkes på samtidig.
  • Du kan åpne et inkognitovindu. I Chrome trykker du Ctrl+Shift+N mens i Firefox og Internet Explorer trykker du Ctrl+Shift+P for å gjøre dette.
  • Du kan bruke en annen nettleser enn den du vanligvis benytter når du skal i nettbanken.

Bruker du mobiltelefon eller nettbrett så er framgangsmåten avhengig av hvilken type enhet du bruker og hvilke nettleser-app du benytter. For å slette de midlertidige internettfilene kan du sjekke i innstillingene til nettleser-appen. For å åpne et inkognitovindu kan se i menyen som finnes i nettleser-appen.

Har du vanskeligheter med å finne ut av det, kan du kontakte Kundeservice på chat eller på telefon 232 06001 så vil de hjelpe deg.