Chat med oss eller spør Nova Kundeservice Privat

Om dødsbo - tjenester som blir sperret

En del tjenester vil automatisk bli stanset når banken får beskjed om at en kunde har gått bort.

Ved dødsfall sperres avdødes banktjenester automatisk

Det gjelder de kontoer og tjenester hvor kunden står som innehaver eller medinnehaver, deriblant betaling fra konto og faste trekk.

Følgende tjenester stoppes og vil ikke kunne benyttes:

  • Uttak og overføringer fra samtlige kontoer, inkludert sparekontoer
  • Alle spareavtaler blir stoppet
  • Betaling av regninger
  • Avtalegiro, eFaktura, Brevgiro og andre avtaler om faste trekk
  • Overføringer til andre kontoer, også overføringer til lån for betaling av renter og avdrag
  • Nettbank – også innmeldte fremtidige bekreftede betalinger
  • Alle kort blir sperret. Kort klippes i to og kastes.

Innskudd og overføringer til de sperrede kontoene vil fortsatt være mulig.

Så snart banken har mottatt all nødvendig dokumentasjon i forbindelse med skiftet, gjøres midlene tilgjengelig for boet.

Har du behov for å betale nødvendige utgifter for dødsboet?

Dette hjelper vi deg med

Ønsker du å avtale et møte?

Har du spørsmål eller ønsker å avtale tid for en gjennomgang av praktiske gjøremål i forbindelse med avdødes kunde- og kontoforhold, må du gjerne ringe oss på telefon.

Kontakt oss på telefon 232 06001 Åpnes i nytt vindu