Mobilbank-app

Betal enkelt og gratis

Mobilbank-appen er praktisk å ha tilgjengelig og den er gratis å bruke.

Du har enkel tilgang til kontoene dine og de vanligste banktjenestene. Du kan raskt sjekke saldo og overføre mellom dine egne kontoer med en firesifret kode eller ditt fingeravtrykk. Betaling av regninger går som en drøm med BankID på mobil og fakturaskanner! Du kan også chatte og ringe oss fra Mobilbank-appen.

Last ned Mobilbank-appen nå eller send APP til 06001 og få tilsendt link til denne siden om du ikke er på mobilen din nå.

Om Mobilbank-appen Dette kan du gjøre Priser Mer fakta Om Mobilbank-appen

Mobilbank-appen gir deg oversikten - hvor som helst og når som helst

Mobilbank - Appikon - HvitLast ned Mobilbank-appen og se selv hvor lett det er å overføre penger og foreta betalinger!

Dine banktjenester blir enklere med Mobilbank-appen

  • Få oversikt over kontoer, betalinger, kredittkort, boliglån, aksjer og fond
  • Overfør enkelt og raskt mellom egne kontoer og til andre
  • Bruk mobilens kamera for å registrer KID og kontonummer når du betaler regninger 
  • Aksje- og fondshandel med Nordea Investor
  • Se din pensjonssparing hos Nordea Liv
  • Regn ut beløp med valutakalkulator
  • Søk om finansieringsbevis, boliglån og billån
  • Ring eller chat med oss hver dag, hele døgnet – fra Mobilbanken
Dette kan du gjøre

Logg inn-alternativer

touch-id-iphone-6s-hvitLogg inn med ditt fingeravtrykk

- få en rask oversikt

På iPhone og Android kan du logge inn ved å bruke ditt fingeravtrykk

Forenklet innlogging

- når du skal sjekke saldo og transaksjoner eller overføre mellom dine egne konti

Lag en en selvvalgt PIN-kode. Har du aktivert forenklet innlogging i den gamle Mobilbank-appen, vil denne også fungere for den nye.

BankID på mobil

- når du skal foreta betalinger

Dette valget må aktiveres i Nettbanken før du kan ta det i bruk.

BankID

- når du skal foreta betalinger

Last ned BankID-appen til din telefon og bruk din BankID med sikkerhetskort.

Basistjenesten

- for deg under 18 år

Informasjonstjeneste for deg som er under 18 år. Du logger inn med brukernavn og passord

Saldo og transaksjoner

Saldo

  • Oversikt over saldo på alle dine kontoer og kontoer du disponerer.
  • Oversikt over saldo på dine kredittkort.
  • Oversikt over restgjeld på boliglån.
  • Oversikt over trukket beløp på Boligkreditt.
  • Oversikt over aksjer, fond og spareavtaler.

Transaksjoner

  • Se transaksjoner på dine kontoer.
  • Se kommende betalinger på konto.
  • Se transaksjoner på dine kredittkort.

Betaling og overføring

Betaling

  • Betale regninger
  • Bruk mobilens kamera når du registrerer KID eller kontonummer.
  • Bekrefte eFaktura
  • Forfallsregister
  • Legg til, endre og sortér betalingsmottakere.

Overføringer

  • Overføre mellom egne konti.
  • Overføre fra Nordea-kredittkort.

Dra-og-slipp

  • Trykk på kontoen som skal belastes og dra denne over til konto eller betalingsmottaker.

Handle aksjer og fond

Logg deg inn i Mobilbank-appen og gå direkte til Nordea Investor for å handle aksjer og fond. Du trenger avtale om Aksjehandel på nett og Fondshandel på nett for å handle via Nordea Investor. Har du ikke allerede disse tjenestene kan du lese mer og bestille disse via linkene under.

Kontakt oss

Ring Kundeservice 232 06001

Når du ringer fra Mobilbank-appen etter at du er innlogget, er du identifisert og får svar på spørsmål om kundeforholdet ditt. Du ser anslått svartid hos Kundeservice, og kan velge å kontakte oss når trafikken ikke er så stor.

Chat

Når du er logget inn med BankID eller BankID på mobil i Mobilbank-appen, kan du starte sikker chat med oss og få svar på dine spørsmål.

Egne innstillinger

Innstillinger som gjøres i Mobilbank-appen

  • Aktivere forenklet innlogging og velge eller endre PIN.
  • Velg og sortér hvilke kontoer som skal vises i kontooversikten.
  • Du kan legge bilder eller ikoner på betalingsmottakerne.

Innstillinger som gjøres i Nettbanken

  • Sette navn på dine konti slik at du får bedre oversikt.
  • Aktivere BankID på mobil.

Basistjenesten er en informasjonsstjeneste

Basistjenesten viser saldo og transaksjoner og er ekstra nyttig for deg som enten har Bankkort Ungdom eller Bankkort Barn. Med Mobilbank-appen på din telefon har du god kontroll på pengene dine.

Tekniske krav

iPhone

  • Minimum iOS 8.0

Android

  • Minimum OS 4.1

Versjonsmerknader

De gjeldende og siste versjoner for Mobilbank-appene er:

  • iPhone: versjon 2.3.2 lansert 2. januar 2017
  • Android: versjon 2.3.2 lansert 2. januar 2017

Appene er utviklet for mobiltelefoner, men vil også kunne lastes ned på de fleste nettbrett.

Priser
Priser for Nettbetaling innland via Nettbank, Mobilbank-app, SMS-bank og Telefonbank
SpesifikasjonPris*
Årspriskr 0,00
Overføring mellom egne konti i Nordea, inkl. faste overføringerkr 0,00
Betaling med melding og faste betalingerkr 0,00
Betaling med KIDkr 0,00
Kvitteringsliste/oblat

kr 20,00

Tilkoblings- og trafikkostnader kommer i tillegg og avhenger av ditt abonnement.

Mer fakta

Generelt

Nordea Bank AB (publ), filial i Norge ("Nordea" eller ”banken”) har konsesjon for behandling av personopplysninger og behandler alle personopplysninger i overensstemmelse med konsesjonsvilkårene og personopplysningsloven med forskrifter.

Nordea er underlagt taushetsplikt om kundeopplysninger. Overlevering av kundeopplysninger til en tredjepart kan likevel skje med samtykke fra kunden og hvor Nordea er forpliktet i henhold til loven å overlevere slike opplysninger.

Nordea har utarbeidet egne regler for bruk av personopplysninger, se Bankens personvernregler som du finner på Nordeas hjemmesider.

Nordea samler inn, behandler og analyserer data om bruk, trafikk og hendelser i Nordeas apper. Trafikkdata er data som kan knyttes til bruk i appene, og som behandles i kommunikasjonsnettverk i den hensikt å sende, distribuere eller gi meldinger. Dataene vil ikke bli brukt til å identifisere individuelle besøkende, med unntak for Nordeas mobilbankkunder.

Nordea vil, dersom det anses nødvendig, også innhente slike data fra tredjepart.

Forskjellige bruksvilkår og forskjellig praksis for personvern kan gjelde for bestemte tjenester som er tilgjengelige via Nordeas apper.

Hva samles inn?

Nordea samler inn og analyserer, uten at det er begrenset til, følgende opplysninger om individuelt besøkende og mobilbankkunder:

  • IP-adresse
  • Appversjon
  • Operativsystem (iOS, Android osv.)
  • Type pålogging
  • Sider som er besøkt

Formålet

Nordea lagrer nettstatistikkdata for å sikre den tekniske implementeringen og bruken av nettverket. Dataene brukes også til å gi Nordea økt innsikt og evne til ytterligere forbedring av brukeropplevelsen for kundene og brukere av appen.

Nordea bruker nettstatistikk for å kunne forbedre sine nettbaserte tjenester og for bedre å forstå og oppfylle behovene til kundene og de besøkende, blant annet for utvikling av oppgaver og tjenester knyttet til kredittinstitusjonenes operasjoner.

Råd om tjenester for internett, mobil og telefon

Baby on dad's arm 

Få mest mulig ut av nettbanken

Råd og tips om hvordan du kan bruke nettbanktjenester på en effektiv måte.

Woman hand holding mobile phone 

Kom i gang med BankID på mobil

Se hvordan du setter opp BankID på din mobil.