Hvordan bytte bank

Følg disse enkle stegene for å bytte til oss

1. Bli kunde

  • Ønsker du å flytte eksisterende boliglån eller annen gjeld fra en annen bank og til oss, kan du søke om boliglån her.

2. Last ned mobilbanken og bestill ny BankID

  • Når du blir kunde hos oss får du nettbank automatisk. Nettbankavtalen gir deg også tilgang til mobilbanken som du kan laste ned her.

For å ikke risikere å stå uten BankID, anbefaler vi at du oppretter BankID-avtale hos oss med en gang. Du kan bestille BankID fra Nordea ved å chatte med oss. Les mer om hvordan du kommer i gang med BankID fra Nordea her

3. Overfør innskudd

Overfør innskudd fra nåværende bank til dine nye kontoer hos oss.

4. Administrer e-faktura og AvtaleGiro

Eksisterende e-fakturaer vil automatisk dukke opp i nettbanken hos oss. Du flytter enkelt AvtaleGiroer fra andre banker i nettbanken:

  1. Gå til «Betalinger», velg «AvtaleGiro» og velg så «Flytt AvtaleGiro»
  2. Velg kontoen i Nordea du ønsker at avtalen skal trekkes fra
  3. Logg inn med BankID, huk av for de avtalegiroene du ønsker å flytte og klikk "Flytt avtaler"

Husk å opplyse om ny lønnskonto

  • Gi beskjed til arbeidsgiver, NAV eller andre om det nye kontonummeret ditt i Nordea slik at lønnen din kommer på riktig konto. Les mer om hvordan du får lønnen på riktig konto her.

  • Husk å oppdatere apper og nettjenester du bruker med ny betalingsinformasjon.

Trenger du hjelp til å bytte bank?

Ønsker du at vi skal hjelpe deg med bankbytte, gir du oss fullmakt til dette via bankbytte-skjema. Merk at du må ha registrert deg som kunde og bestilt BankID fra oss via chat før du kan sende inn skjemaet.

Når vi mottar skjemaet, kontakter vi din nåværende bank for å avslutte kundeforholdet og overføre pengene til kontoer hos oss.