Chat med oss Åpnes i nytt vindu Kundeservice Privat Ris og ros

Bli kunde i Nordea med BankID

Det er enkelt å bli kunde hos oss. Er du over 18 år og har BankID kan du bli kunde på få minutter.

Hvem kan benytte nettløsningen?

Er du over 18 år og har en BankID fra en hvilken som helst annen bank, kan du registrere deg i vår nettløsning.

  • Du logger inn med eksisterende BankID.
  • Du trenger ditt personlig passord til BankID. Har du glemt det, kontakt banken som har utstedt din BankID.

For barn og unge under 18 år har vi en egen løsning for å bli kunde på nett.

Velg løsningen som passer deg best:

Kunde med full tilgang med Dagligbankpakken

Dette er vår grunnpakke som de aller fleste kunder har og koster 25 kroner i måneden. Den gir deg tilgang til et utvalg basisprodukter og tjenester. Du har et bankkort inkludert. Les mer om Dagligbankpakken

Kunde med begrenset tilgang til produkter og tjenester

Et valg for deg som for eksempel kun skal være kausjonist eller disponent. Dersom du skal være disponent anbefaler vi at du velger en sparekonto i tjenesten for å få tilgang til å kunne betale fra kontoen du skal disponere. Som kunde med begrenset tilgang får du gratis tilgang til vår mobilbank og nettbank. 

Sparekonto

For deg som kun ønsker å ha en sparekonto hos oss.

Kredittkort 

Du kan søke om kredittkortet Nordea Gold uten å ha annet kundeforhold hos oss.  Søknaden vil i så tilfelle bli behandlet manuelt og du vil motta en link til vår nettbank der du kan gi oss mer informasjon. I forbindelse med søknaden vil du bli kredittsjekket. Denne prosessen har for tiden dessverre noe lenger behandlingstid.

Brukskonto

Til Brukskontoen kan du knytte opp ulike betalingstjenester. Du har også mulighet til å få kreditt på kontoen.

Les mer om Brukskonto

Nordea Bankkort

Kortet er knyttet til BankAxept og Visa. Det blir tilgjengelig i mobilbanken dagen etter at du har bestilt det slik at det kan legges til i Apple Pay eller Google Pay.

Les mer om Nordea Bankkort

Nettbank Privat

I nettbanken kan du ordne mange av dine daglige banktjenester når det passer deg, og hvor det passer deg.

Les mer om Nettbank Privat

Sparekonto

Det er smart å ha noe stående på Sparekonto som en økonomisk buffer mot en uventet utgift eller for å spare til noe bestemt i fremtiden.

Les om Sparekonto

Kredittkortet Nordea Gold

Nordea Gold passer for deg som har god økonomi og ønsker høy kredittgrense. Kortet kan legges til i Apple Pay og Google Pay.

Les om Nordea Gold

Om registreringsprosessen

  • For å sikre raskest mulig behandling, er prosessen med å bli kunde med BankID automatisert. 
  • Opplysninger om deg hentes automatisk fra offentlige registre. 
  • Vi vil også stille deg noen lovpålagte spørsmål, blant annet om formålet med kundeforholdet og bruk av tjenester. Basert på dine svar kan det innebære at vi må kontakte deg for ytterligere informasjon.  Les mer om hvorfor vi stiller spørsmål 
  • Vurderingen av hvorvidt du kan bli kunde, er basert på opplysninger som fremkommer i offentlige registre, og opplysninger du selv gir. Skulle du bli avvist som kunde og du mener at det har skjedd en feil eller du ønsker mer informasjon om begrunnelsen, kan du kontakte oss. 
  • Opplysningene dine beholdes så lenge de trengs for de formålene opplysningene er samlet inn og behandlet for, eller så lenge det kreves i henhold til lover og forskrifter. 

Dersom du ønsker en manuell prosess i stedet, kan du starte her

Tips til deg som er ny kunde

Bestill BankID fra Nordea

Når du blir kunde i Nordea via internett bruker du en BankID fra en annen bank. Denne kan også brukes med våre digitale tjenester, men vi anbefaler at du bestiller BankID fra Nordea. Dette er gratis, og du kan ha flere BankID. Kontakt Kundeservice på chat eller 232 06001 som vil veilede deg i bestillingen.

Bruk banken døgnet rundt

Du kan ordne mange av dine daglige banktjenester når det passer deg, og hvor det passer deg:

  • Laster du ned Mobilbank-appen har du alltid tilgang til dine konti - eksempelvis betale regninger, overføre penger og sjekke saldo. 
  • På våre kundeservicesider finner du det meste av informasjon og ofte stilte spørsmål.

Vi du møte rådgiver uten å gå i banken, så kan du avtale et videomøte.

Behov for andre banktjenester?

Her gir vi deg et rask overblikk over hva annet vi kan hjelpe deg med.

Boliglån
Du kan velge mellom ulike renteformer og nedbetalingsmåter på ditt banklån. Blant tilbudene er lån med flytende- og fast rente, og Boliglån UNG. Vi hjelper deg med å skreddersy boliglånet ditt når du ønsker å låne penger hos oss.

Forsikring
Gode forsikringer er en del av din grunnleggende økonomiske trygghet, det være seg liv og helse eller eiendeler. Gjensidig er vår samarbeidspartner på skadeforsikring, og vi kan derfor tilby deg et bredt utvalg av forsikringsprodukter til konkurransedyktige priser. 

Pensjonssparing
De fleste av oss må selv bidra med egen pensjonssparing for å oppnå den pensjonen vi forventer oss.  Derfor er det fornuftig å starte IPS pensjonssparing slik at du kan oppnå  økonomisk frihet som pensjonist.

Langsiktig sparing
Sparer du langsiktig bør det skje i fond for at du skal få mest mulig ut av sparepengene dine.
I tillegg bør du alltid ha en bufferkonto til uforutsette utgifter eller til et sparemål i nær fremtid. 

Eiendomsmegling
Skal du selge boligen din bør du ikke legge den ut for salg før du har blitt presentert hvordan salget av din bolig vil fremstå gjennom PrivatMegleren. PrivatMegleren er heleid av Nordea. Dette gjør at vi kan bistå med hele prosessen, blant annet kjøp, salg, lån og økonomisk rådgivning.