Nova - Nordeas chatbot

Nova gir deg raskt svar

For å tilby deg ekstra service og hjelp, har vi "ansatt" en ny digital medarbeider med kunstig intelligens. Hun heter Nova og håndterer chatten på nettsiden vår.

Nova er tilgjengelig 24/7

Nova svarer person- og bedriftskunder raskt og effektivt på de vanligste bankspørsmålene hele døgnet.

Hvordan logger jeg inn i Nettbanken? Hva er BankID på mobil? Har dere Vipps? Hva er fordelene med IPS? Hvordan åpner jeg konto? Hva gjør jeg når kortet er frastjålet? 

Dette er noen av mange hundre generelle spørsmål den virutelle roboten Nova kan svare på. Ut ifra spørsmålene kundeservice vet kommer, er det lagt inn en lang rekke pre-definerte svar Nova kan velge blant.    

...når Nova ikke kan svare

Nova er ganske ny i banken og fortsatt under opplæring, så noen ganger kan det gå galt, men hun lærer og blir stadig bedre. 

Det Nova absolutt ikke kan svare på, er spørsmål som gjelder ditt kundeforhold eller spørsmål som inneholder personopplysninger. Da må du skifte over til sikker chat (krever innlogging) hvor våre rådgivere sitter klare til å hjelpe deg.   

Slik kan du chatte med Nova:

  • Gå til det lyseblå kontaktbanneret nederst på alle sider. 
  • Klikk på chat-iconet med teksten  "Chat med oss eller spør Nova", og et nytt vindu åpner seg.  
  • Velg "Spør Nova" når du har generelle spørsmål. 

Slå av en prat med Nova, vår virutelle agent

Hun hjelper deg med enkle bankspørsmål.

Spør Nova