Four people in an office community looking at a laptop

OCR

OCR er en innkrevingstjeneste for alle typer av fakturainnbetalinger. Betalingsmottaker sender giro/faktura hvor kundeidentifikasjon (KID) er påført. Returinformasjon om innbetalingene oppdateres med fil enten via våre nettbanker eller fra Nets.

Bedriftens fordeler med OCR

  • Hurtig oppdatering av kundereskontro. Returdata kommer til banken hver dag og disse kan hentes ut etter eget ønske
  • Arbeidsbesparende, slipper manuell registrering av innbetalingene
  • Tilgjengelig i de fleste regnskapsprogrammer
  • Bedrifter som kun trenger én signatur og har tilgang til Nettbank Bedift kan etablere OCR avtale elektronisk i Nettbanken

For alle typer regninger og bedrifter

For å nyttegjøre seg funksjonalitetene til OCR-tjenesten, må økonomisystemet tilpasses slik at reskontro oppdateres automatisk. De aller fleste regnskapsprogrammer er tilrettelagt for dette. 

OCR egner seg for alle betalingsmottakere uansett størrelse og kundestruktur men bedriften bør ha mer enn 50 fakturaer per måned. 

OCR benyttes både ved fakturering av faste og tilfeldige regninger.

Priser for OCR

OCR
SpesifikasjonPris
EtableringsgebyrKr 1.200,00
Abonnementspris per mndKr 50,00 
Returinformasjon per KIDKr 2,25

Kontakt oss

Ring 232 06002