Informasjon om innlogging i Nettbank Bedrift
BankID og BankID på mobil
- Bruk BankID på mobil i Nettbank Bedrift
For å bruke BankID på mobil til Nettbank Bedrift, velges alternativet for BankID på mobil over fødselsnummeret før innlogging. BankID og BankID på mobil kan benyttes fra alle norske banker, for innlogging i Nettbank Bedrift.
- Kom i gang med BankID på mobil
Se hvordan du kommer i gang med BankID på mobil
For deg med BankID utstedt av Nordea, anbefaler vi Nordea ID-appen for innlogging - se Kom i gang med Nordea Koder
- Bytte av SIM-kort, abonnement eller mobiltelefon
Når du bytter SIM-kort eller mobilabonnement må du slette eksisterende avtale om BankID på mobil og opprette avtale på nytt. Vi anbefaler også at du gjør dette ved ny mobiltelefon.
Gjør følgende: Logg inn i nettbanken og gå til fanen Innstillinger -> BankID -> Slett gammel BankID-avtale -> Sett opp BankID på nytt.
Dette krever BankID-brikke eller Nordea Koder.
Sikkerhetskort
- Bruk av sikkerhetskort til Nettbank Bedrift
Din private BankID-brikke fra Nordea eller andre utstedere vil kunne benyttes for innlogging. Velg da "BankID", over feltet for fødselsnummer før innlogging. Sikkerhetskortet du mottok da din tilgang til Nettbank Bedrift ble laget, vil snart ikke lengre kunne benyttes. Dette innloggingsalternativet heter "Sikkerhetskort", i alternativene for innlogging over feltet for fødselsnummer.
- Mistet kodebrikken for BankID, eller den har sluttet å virke
Vi anbefaler at du tar i bruk Nordea ID for BankID. Da har du alltid kodebrikken med deg på mobilen og du slipper å finne frem den fysiske kodebrikken for BankID.
Se hvordan du kommer i gang med Nordea ID for BankID
Nordea ID
- Kom i gang med Nordea ID-appen for BankID
Følg denne enkle oppskriften for å komme i gang med Nordea ID. Merk at du må ha BankID utstedt fra Nordea:
- Last ned Nordea ID i App Store eller Google Play.
- Følg instruksene i appen og velg BankID for å identifisere deg. Deretter velger du BankID på mobil eller BankID med kodebrikke.
- Lag din egen PIN-kode på 4 eller 8 siffer.
- Når Nordea ID er aktivert kan du bruke den til innlogging alle steder hvor du bruker BankID. Hvis du ikke ser Nordea ID som et alternativ under identifiseringen, velger du BankID og trykker på "Annen BankID". Da kan du bytte til Nordea ID. Valget ditt huskes til neste gang du logger på.
Hvis du ikke har BankID fra Nordea eller din BankID ikke fungerer, kan du ringe oss på 232 06001 og vi hjelper deg.
Her finner du mer hjelp til å komme i gang med Nordea ID-appen for BankID" target="_self" title="Nordea Koder for BankID">Nordea ID-appen for BankID
- Identifisere med Nordea ID første gang
Nordea ID må ha vært i bruk en gang, det vil si aktiveres, før den legger seg som et alternativ. I mobilbanken, velg "bytt innloggingsmetode". I nettbanken og på eksterne sider, velg BankID og deretter "Velg annen BankID". Da kan du bytte til Nordea ID. Valget ditt huskes til neste gang du logger på.
- Legge til TouchID
Etter at du har laget PIN-kode kan du gå til «Innstillinger» og velge TouchID. Da brukes det fingeravtrykket du allerede har lagt inn på telefonen.
- Ved bruk av både Nettbank Privat og Nettbank Bedrift
Nordea ID og BankID på mobil kan benyttes av alle brukere som har tilgang til Nettbank Bedrift. Ved innlogging identifiserer du deg med personlig BankID eller Nordea ID, på samme måte som ved innlogging i Nettbank Privat.