Whitecard - handlekortet med fleksibel tilbakebetaling

Betal når det passer deg!

Er du ute og handler og ønsker å finansiere ditt kjøp, spør etter finansiering med whitecard. Da kan du velge enten å dele opp eller å utsette betalingen. Du velger det som passer din økonomi best.

Whitecard fungerer også som et vanlig kredittkort.

Om whitecard Forsikring Mer fakta Priser Spørsmål og svar Om whitecard

Whitecard gir deg fleksibilitet

whitecard - kortHos våre whitecard-partnere kan du finansiere dine kjøp og handle akkurat når det passer deg ved å be om delbetaling eller betalingsutsettelse. Etter førstegangs kjøp vil du få tilsendt whitecard - et kredittkort som gir deg fleksibilitet, samt prissikring på en mengde varer du kjøper.

Dine fordeler med whitecard

  • Prissikring
  • Eksklusive tilbud
  • Ingen årsgebyr
  • Sikker nettløsning
  • Full oversikt på MinSide
  • Ekstra trygghet med Betalingsforsikring

Du kan benytte whitecard i alle butikker, på internett og minibanker i hele verden. Du kan bruke det alle steder som aksepterer MasterCard.

Forsikring

Prissikring

Du kan få prisdifferansen tilbake!

Nå trenger du ikke være redd for at varen du handler kommer på salg om en stund, eller er billigere et annet sted.

Handler du med whitecard vil du faktisk få prisdifferansen tilbake dersom du finner samme vare rimeligere eller på salg innen 100 dager. Det gjelder om det er i samme butikk, eller et annet sted, eller på nettet – ja, whitecard er best på Prissikring.

Prissikringen gjelder blant annet:

  • Prissikringen gjelder et stort spekter av varer. For eksempel: Solbriller, brilleinnfatning, kikkerter, møbler og interiør, bøker og annet bokhandelmateriell, klær, sko, lamper, hageredskap, sportsutstyr, fritid og fjell utstyr, brune og hvitevarer som radio, TV, stereo/HiFi anlegg, kjøleskap og annet kjøkkenutstyr.
  • Alle former for salg, inkludert sesongsalg.
  • Prisdifferanse funnet på samme utsalgssted hvor varen ble kjøpt.
  • Prisdifferanse funnet på norsk internettbutikk som også har en fysisk butikk dersom frakt inkluderes i prisen.
  • Bestillingsvarer som er standard.
  • whitecard er best på Prissikring fordi den også gjelder salg, kjøp i samme butikk og på internett.

Forsikringen er gjeldende fra kjøps-/bestillingstidspunktet uavhengig av leveringstidspunktet. Det vil være noen produkter Prissikringen ikke gjelder for. Se fullstendige avtalevilkår (pdf, 442 KB)Åpnes i nytt vindu

Betalingsforsikring gir trygghet

Velger du Betalingsforsikring på ditt whitecard har du ekstra sikkerhet dersom du blir utsatt for en ulykke, blir syk, arbeidsledig eller permittert i mer enn 30 dager. Du slipper å bekymre deg for tilbakebetalingen av kreditten din. 

Forsikringen dekker månedlig 7% av utestående balanse*, som er mer enn dobbelt så mye som minumumsbeløpet du må tilbakebetale hver måned. Etter 5 måneder eller ved Tap av Liv slettes det resterende av den utestående balansen.*

Illustrasjon som viser hvordan utbetaling under betalingsforsikringen skjer.

*Utestående balanse på dagen før Ulykke/sykdom eller dagen før varsel om Arbeidsledighet/permittering. Utestående balanse på dødsdatoen.

Hva forsikringen omfatter

  • 100 % sykemelding 
  • 100 % Arbeidsledighet/permittering som inntreffer i Norge (for lønnsmottakere) 
  • Sykehusopphold i Norge eller utlandet (for selvstendig næringsdrivende) 
  • Dødsfall som inntreffer i Norge eller i utlandet 
  • Forsikringsytelsene 
  • Under dødsrisikoforsikringen dekkes den utestående balansen, eksklusive eventuelle misligholdte avdrag og renter av slike, begrenset oppad til NOK 75 000. 

Ved Arbeidsuførhet, Arbeidsledighet eller Permittering er forsikringssummen det laveste beløp av utestående balanse og 3 ganger månedlig ytelse. Ved Sykehusinnleggelse er forsikringssummen det laveste beløp av utestående balanse og 5 ganger månedlig ytelse. Medlemmet kan motta ny dekning såfremt Medlemmet har tilfredsstilt kravet om Rekvalifisering. Månedlig utbetaling er 7 % av utestående balanse for Hendelsesdato. 

Etter 150 sammenhengende dager hvor medlemmet fortsatt er 100 % Arbeidsufør, 100 % Arbeidsledig eller Permittert eller innlagt på sykehus betaler Selskapene til Forsikringstaker resterende av utestående balanse fratrukket tidligere utbetalte månedlige ytelser. Samlet maksimal erstatning under forsikringen utgjør NOK 75 000. 

Det ovennevnte betyr at det kalkuleres forsikringspremie og dekning ut i fra utestående balanse på kortet til gjeldene datoer i forsikringsvilkårene.

Mer fakta

PIN-kode

Etter første gangs kjøp får du din PIN-kode tilsendt i posten. Husk at du også alltid finner PIN-koden din på MinSideÅpnes i nytt vindu.

Min Side er en sikker nettløsning der du benytter BankID for å logge deg inn.

Full oversikt på MinSide

Her  har du til enhver tid full oversikt over kortbruken din. Du finner din tilgjengelige kreditt, du ser hvor mye du har handlet for og hvilke beløp som skal innbetales . Du logger deg på Min Side med BankID.

På Min Side vil du finne:

  • PIN-kode
  • Kredittlimit
  • Disponibel kreditt
  • Siste transaksjoner
  • Fakturainformasjon
  • Dato for siste innbetaling
  • Dato for siste faktura
  • Forfallsdato siste faktura
  • Belastede renter
  • Beløp til forfall
Priser

Prisliste whitecard

Det er ingen årsgebyr på whitecard, og det koster ikke noe å betale med kortet. I tillegg har du inntil 45 rentefrie dager.

Spesifikasjon
Pris/rente
Årsgebyr
kr 0,00
Nominell rente
21,00% p.a.
Effektiv rente med eFaktura
25,39% p.a.*
Effektiv rente med papirfaktura
36,92% p.a.*
Varekjøp
kr 0,00
Valutapåslag, ved bruke i og utenfor EU
1,75%
Minibank og uttak over skranke, og kjøp av valuta
4% min kr 45,00
Overtrekksgebyr
kr 0,00
eFaktura
kr 0,00
Papirfaktura
kr 59,00
Kopi av faktura
kr 50,00
Kopi av bilag/transaksjon
kr 50,00
Nyutsendelse av mistet kort
kr 0,00
Påminnelsesgebyr
kr 67,00
*) Eksempelet er basert på at kortet brukes til 10 varekjøp i Norge, 1 kontantuttak i Norge, 3 varekjøp i utlandet og 1 kontaktuttak i utlandet. Hvert varekjøp og kontantuttak er på 1000 kr, slik at samlet beløpet blir kr 15 000. Nedbetalt over 12 måneder. Samlet kredittbeløp kr 16.919,64 ved bruk av eFaktura.

Betalingsutsettelse

Du kan velge å utsette betalingen i for eksempel 2, 4, 6 eller 9 måneder. Du betaler kun et utsettelsesgebyr, og det påløper ingen renter i utsettelsesperioden.

Utsettelsesgebyr

  • 2 måneder: kr 99
  • 4 måneder: kr 275
  • 6 måneder: kr 349
  • 9 måneder: kr 425

Etter utsettelsesperioden påløper rente i henhold til whitecard priser og betingelser.

Delbetaling

Priser og betingelser for delbetaling varierer og er regulert i samarbeidsavtalen med hver enkelt partner.

Spørsmål og svar

Er det noe vi kan hjelpe deg med?

Her har vi samlet ofte stilte spørsmål vedrørende whitecard.

Skulle du allikevel ikke finne svar på dine spørsmål er du velkommen til å ta kontakt med oss på telefon 07145, eller ved å sende en e-post.

Jeg har mistet kortet, hva gjør jeg?
Svar:

Har du mistet eller blitt frastjålet kortet er det viktig at du tar kontakt med oss på telefon umiddelbart slik at vi kan sperre kortet for å unngå misbruk.

Kontakt oss på telefon: 07145 (+47 915 07145 fra utlandet).

Vi har døgnåpen telefonlinje for sperring av kort.

Hvordan gjør jeg en kortreklamasjon?
Svar:

Dersom du oppdager ukjente eller dobbelt belastede transaksjoner på kortet ditt, må skjemaet Kortreklamasjon (pdf, 74 KB)Åpnes i nytt vindu fylles ut og sendes. Adressen finner du på skjemaet.

Kortet mitt blir avvist, hva gjør jeg?
Svar:

Grunnen til at kortet blir avvist kan være:

  • Du har tastet feil PIN-kode (sjekk koden på Min Side)
  • Du har nådd din kredittgrense
  • Din konto kan være sperret for bruk
  • Det er en teknisk feil ved brukerstedet

Dersom du mener at det ikke er noen av disse grunnene må du ta kontakt med oss.

Hva er valutapåslag?
Svar:

Når du er i utlandet vil kursen kunne endre seg fra du benytter kortet til betaling faktisk finner sted. Kortutsteder tar derfor et valutapåslag for å sikre seg mot uheldig kursutvikling. Påslaget er ofte på 1,75%, se under Priser. Det vil si at bruker du kr 100 på en restaurant, tar kortutsteder kr 1,75 for å sikre seg mot et mulig kurstap.

Hvorfor velge handlekonto?
Svar:

Noen ganger har man behov for å kjøpe noe nytt. Dette behovet kan være styrt av nødvendighet eller bare lyst og at det ikke alltid er lommeboken som strekker til. 

Men også uforutsette utgifter kan dukke opp. Det kan være at vaskemaskinen eller TV'en blir ødelagt på et ubeleilig tidspunkt, eller at sofaen du har sett deg ut er på salg. 

Hva gjør du da dersom kontoen er tom etter siste ferietur, det har vært litt mange utgifter, eller andre grunner som gjør at du ikke har satt av penger til disse uforutsette utgiftene? 

Dette er tilfeller som gjør at det kan være greit å søke om salgsfinansering, eller handlekonto som det også heter. Handlekonto gir deg mulighet til å utsette betalingen og/eller dele opp betalingen i mindre avdrag tilpasset din økonomiske situasjon. Du har mulighet til å velge mellom betalingsutsettelse - utsette betalingen, eller delbetaling - dele opp betalingen i faste beløp.

Hva er BankID?
Svar:

BankID er en sikker elektronisk legitimering og signering på nettet. En elektronisk signatur med BankID er like bindende som en håndskrevet signatur på papir.

BankID får du utstedt hos din bankforbindelse. Du vil møte standard skjermbilder du kan logge deg inn på med din BankID. På whitecard vil du benytte den BankID du har hos din hovedbankforbindelse. Dette innebærer at du ikke trenger å være Nordea kunde når du skal logge deg inn på Min Side til whitecard.

Jeg får post til feil adresse, hvordan endrer jeg?
Svar:

Dersom du får feil adresse i korrespondanse fra oss kan dette skyldes at du ikke har oppdatert adressen i Folkeregisteret. Vi benytter alltid adressen som er registrert i Folkeregisteret. De fleste kredittinstitusjoner gjør dette, og det er derfor viktig at du har oppdatert adressen din i Folkeregisteret.

Jeg har fått et gjenpartsbrev, hvorfor?
Svar:

For å få innvilget en kreditt hos oss må vi sjekke din økonomiske situasjon. Når dette gjøres vil det innhentes kredittopplysninger. I den forbindelse vil det alltid sendes ut et gjenpartsbrev fra kredittopplysningsbyrået som benyttes. Du vil motta gjenpartsbrevet uansett utfall om kreditten innvilges eller ikke. Dette gjør at du alltid vil vite dersom noen har sjekket din økonomiske situasjon.