Nordea i samfunnet

Forbrukerøkonom Elin Reitan 

Forbrukerøkonomen

- gir tips om privatøkonomiske temaer

Bli kjent med forbrukerøkonomen
Nordeas visjon og merkevare Kultur og sponsing Blogg Nordea i sosiale medier Nordeas visjon og merkevare

Nordeas visjon 

Nordeas visjon er å være en Great European Bank, anerkjent for sine medarbeidere som Logo gjør det mulig 218x158skaper betydelig verdi for kunder og aksjonærer.

Vi gjør det mulig for kundene å nå sine mål ved å tilby et vidt spekter av produkter, tjenester og løsninger innenfor bank, kapitalforvaltning og forsikring.

Nordea har rundt 11 millioner kunder, rundt 1.400 salgskontorer og er blant de ti største fullservice bankene i Europa målt etter markedsverdi. Nordea-aksjen er notert på NASDAQ OMX Nordic Exchange i Stockholm, Helsinki og København.

Finn ut mer om Nordea på nordea.comÅpnes i nytt vindu

Nordeas merkevare

Nordeas merkevare er todelt, et symbol og et ord. Disse må alltid brukes sammen og aldri hver for seg.

Nordea_logo

Ønsker du å illustrere artikler om Nordea, kan du laste ned Nordeas logo i TIF-, EPS- og GIF-format på nordea.com

Last ned Nordeas logo fra nordea.comÅpnes i nytt vindu

Kultur og sponsing

Desembertoner

Nordea gir gjennom kulturprogrammet gratis julekonserter som gave til Oslos befolkning. Konsertene går under navnet "Desembertoner - Nordeas julekonsert i Oslo domkirke".

Våre samarbeidspartnere er Oslo domkirke og produksjonsselskapet Scenekvelder.

Julekonsertene er en del av Nordeas kulturprofil. Gjennom Desembertoner viser Nordea både sitt samfunnsengasjement ved at konsertene er gratis for publikum, og ved at det samles inn frivillig kollekt til Oslo domkirkes prosjekt Åpen kirke.

Les mer om Desembertoner

Nordeas kulturprogram

Nordea ønsker å være en tydelig bidragsyter til norsk kulturliv. Gjennom Nordeas kulturprogram lager vi produksjoner som både inkluderer unge talenter og etablerte utøvere.

Les mer om Nordeas kulturprogram

Sponsing

Nordea i Norge sponser Norges Olympiske komité. Sammen sponser vi barn og unge for å øke aktivitetsnivået i en for mange stillesittende hverdag.

Les mer om sponsing

Blogg

Økonomiblogg - Elin Reitans blogg

I bloggen gir forbrukerøkonomen gode tips om økonomi. I tillegg presenteres funn fra undersøkelser som kan ha betydning for den enkeltes lommebok, noe som kan gjøre det lettere å ta bedre økonomiske valg.

Les forbrukerøkonomens blogginnleggÅpnes i nytt vindu

Nordea UNG

Vi har et eget UNG-team som blogger om relevante økonomiske temaer for unge kunder. Målet med bloggen er at vi skal gi nyttige tips og råd om privatøkonomi, på en enkel og forståelig måte.

Les Nordea UNG-bloggenÅpnes i nytt vindu

Nordea i sosiale medier