Retningslinjer for Nordeas spørreundersøkelser

Vi vil gjerne vite hva du mener

Vi ønsker hele tiden å gjøre Nordea bedre, og det krever god innsikt i hvordan kunder og potensielle kunder oppfatter tjenestene våre.

For å sikre at vi får riktig input, kan det hende du blir kontaktet med spørsmål om du vil delta i en undersøkelse. Hvis du blir kontaktet, håper vi du vil delta, men det er selvfølgelig helt frivillig.

Hvis du mottar en invitasjon til en undersøkelse, kan du være sikker på at:

  • vi aldri ber om konfidensiell informasjon som kredittkortinformasjon, kortnummer, passord osv.
  • vi aldri sender deg lenker til programvare som krever installasjon på PC-en din.

Du vil normalt bli kontaktet på telefon, via melding i nettbanken eller på e-post.

Om e-postundersøkelser:

  • Du vil kunne motta e-poster fra oss: Da vil avsender være insight@nordea.com.
    Hvis du er medlem av et panel, vil avsender være panel@nordea.com
  • Du vil også kunne motta e-poster fra analysebyråene vi bruker: Dette kan være Ennova A/S. Da vil avsender være researchnordea@ennova.com.
    Hvis du er i tvil om en undersøkelse er ekte, kan du alltid be moc.aedron@thgisni om hjelp.

Vår anonymitetspolicy:

Når du deltar i en undersøkelse som ikke er anonymisert, gir dette Nordea Bank Norge: 

  • mulighet til å kontakte deg direkte (enten på telefon eller skriftlig) i forbindelse med deltakelsen i undersøkelsen.
  • mulighet til å bruke svarene dine i analyser hvor de kan sammenstilles med andre typer av data, for eks. data om lengden på kundeforholdet ditt i Nordea. Vi rapporterer aldri resultater fra slike analyser på personnivå, kun samlet og anonymisert. Vi bruker heller aldri kunnskapen om svarene dine til markedsføringsformål.

Hvis du ønsker å trekke tilbake samtykket til ikke-anonymitet:

Hvis du angrer på at du har deltatt i en undersøkelse som ikke er anonymisert, kan du trekke tilbake samtykket til ikke-anonymitet ved å kontakte Nordea og informere om at du ønsker at dine svar i tidligere undersøkelser skal anonymiseres. Du kan kontakte oss på moc.aedron@thgisni 

Informasjon om behandling av personopplysninger:

Nordea Bank Norge ASA, org nr 911 044 110 er controller av personopplysninger som behandles i undersøkelser utført på oppdrag fra Nordea. Ennova A/S eller andre analyseselskaper kan innenfor grensene for gjeldende konfidensialitetsregler behandle informasjon på vegne av Nordea Bank.

Hvis du ønsker å motta informasjon om hva personopplysningene blir brukt til i banken, kan du be om dette ved å henvende deg skriftlig til Nordea Bank Norge ASA, Postboks 1166 Sentrum 0107 Oslo. Kunder som ønsker å rette opp feil eller misvisende opplysninger, kan kontakte banken på adressen over. 

Ingen personopplysninger som innhentes gjennom slike undersøkelser, beholdes i ikke-anonymisert form i mer enn tre år. Etter tre år anonymiseres alle svar fra undersøkelser. 

Her kan du lese mer om Nordeas generelle policy for behandling av personopplysningerÅpnes i nytt vindu